Hallo,
Vandaag kreeg ik een bericht van mijn voormalige vakbond (ben al meer dan 10 jaar niet meer aangesloten).
Daar stond letterlijk in: Reeds eerder hebben wij er u van in kennis gesteld dat de RVA beslist heeft dat u het bedrag van 219,38 euro ten onrechte ontvangen hebt.
Die zogenaamde onterechte terugvordering gaat over het volgende: ik zou in FEBRUARI 2000 ten onrechte dat geld ontvangen hebben voor de periode van 12/1999 omdat ik volgens hen pas gezinshoofd was vanaf 01/2000 en dat dit verkeerdelijk was bijgepast.
Let wel: mijn dochter is op 19 januari 1999 geboren en ik was toen reeds het gezinshoofd (maar werkende).
Dus je kan wel stellen dat ik het niet eens ben met de terugvordering en wel om de volgende redenen:
- Mijn vakbond spreekt van "reeds eerder hebben wij er u van in kennis gesteld": de vakbond heeft me dit NOOIT eerder laten weten, wel hebben ze me eens gevraagd van op te komen bij sociale verkiezingen, maar dat is ook alles.
- Ik was gezinshoofd, dus waarom zou dan nu, 16 jaar later, blijken dat ik dat niet was.
- 16 jaar later komt men hiermee af...
Nu stel ik mij ook de vraag of 16 jaar ook niet onredelijk is om dit terug te eisen gezien dit voor de meeste zaken 10 jaar is....