erfenis/ nalatenschap/zorgcontract

liamcrteme
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

erfenis/ nalatenschap/zorgcontract

#1 , 02 mar 2016 07:57

geachte,

Na het overlijden van mijn moeder, is er ruzie ontstaan tussen mijn enige broer en mijn vader.

Mijn broer heeft mijn vader de lelijkste dingen verweten, life en via mail, en verbannen uit zijnr leven.
hij weigert ook alle hulp en wil geen contact meer, zelfs niet bij ernstige ziekte of overlijden van mijn vader.

mijnvader maakte nu een testament, en gaf zijn deel 1/3 aan mij waardoor mijn broer alleen recht heeft op het ligitieme gedeelte.

ik zorg ook dagelijks voor mijn vader en ik woon in bij hem.

mijn vader vind , dat het 3de van de eigendom ( eigendom was van mijn vader alleen) dat later naar mijn broer zou gaan , ook nog teveel.

nu hoorden wij van een " zorgcontract" en dat we daardoor dat 3de zouden kunnen verminderen.

mijn vader zou mij dan een vergoeding per dag betalen . moet dit gebeuren via bankoverschrijving of mag dit ook cash ?

gezien zijn pensioen niet zo hoog is, is het ook mogelijk dat dit bedrag gewoon vermeld word in het zorgcontract , en later bij het voorlezen van het testament word afgetrokken van zijn deel ? of moet dit effectief nu maandelijks betaald worden.

graag advies

willy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 mar 2016 11:31

Men kan via zo'n contract bepalen dat u , voor de zorgen die u geeft, een bepaalde vergoeding krijgt, die te betalen is na het overlijden. Zo ontstaat een schuld van de nalatenschap aan u, welke dient vergoed te worden voor de verdeling van de tegoeden. Dat bedrag komt u kostenvrij toe.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

liamcrteme
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2016 08:27

welk zou een aanneembaar bedrag zijn per maand ? (, zijn pensioen bedraagt 1400 eu .)

of mag hij ook vb 25000 eu toebedelen ,( van de nalatenschap) voor het zorgen voor hem tot het einde van zijn dagen . ook al zijn die misschien niet zo ver weg meer.

uiteindelijke bedoeling , blijft zo weinig mogelijk toe te moeten bedelen aan mijn broer.

HARTELIJK DANK VOOR UW ADVIES

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”