overkomen op nep huwelijk

leslie1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

overkomen op nep huwelijk

#1 , 03 mar 2016 00:48

Hallo
ik ben leslie in 2009 heb ik een super lieve man leren kennen een senegalese man een week later woonden we al samen vrij kort erna was ik in verwachting , nu december 2015 heeft hij zijn belgishe nationalitet gekregen eind december heeft hij het plots uitgemaakt en staat hij herl vijandig tegen over mij op Vrijdag 1 januari is hij getrouwd hij hier in bekgie zij in senegal ik hoor zeggen van familie de ene zegt het is zijn nicht de andere zeggen het is iemand die hij niet kent hij is bezig om haar naar belgie te krijgen . Wat kan ik hier tegen doen of moet ik alles zomaar laten gebeuren zodat zun ern gelukkig gezin kan vormen en ik voel mij zo vernederd en gebruikt voor zijn belgishe pas te krijgen . Een zeer pijnlijk gedoe .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 03 mar 2016 01:05

Er hangt U bovendien ook een ernstige boete boven het hoofd omdat het een schijnhuwelijk was.
In dit geval zal het voor uw inmiddels ex-man 'return to sender' worden.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 mar 2016 05:41

De ex-partner heeft vermoedelijk een verblijfsrecht gebaseerd op de aanwezigheid van een kind, die kan niet niet zomaar buitengezet worden. Hij is overigens Belg geworden inmiddels. Mogelijk werd u gebruikt, ofwel is het gewoon een spaakgelopen relatie.

Het enige wat u kan doen -voor zover nog niet gebeurd- is hem aan de deur zetten en een procedure opstarten om onderhoudsgeld voor uw kind te bekomen + eventueel de autoriteiten inlichten indien u vermoedt dat hij met een schijnhuwelijk bezig is. Maar wees daar ernstig in.

In elk geval zal hij over voldoende middelen moeten beschikken om die nieuwe partner te laten overkomen dus onderhoudsgeld zou geen probleem mogen zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 03 mar 2016 10:48

Tja, hoe pijnlijk dit ook is, ik was ook enkel aan het denken aan het bekomen van onderhoudsgeld voor het kind. Als de topic starter inderdaad denkt dat de relatie een nephuwelijk is, kan ze dat vermoeden altijd aan de bevoegde instanties laten weten.

Als ik het goed begrijp heeft de relatie 6 jaar geduurd. Er zijn wel meer relaties die na zoveel tijd spaak lopen, uiteraard. Dus of de man enkel en alleen een relatie aangegaan is met de topic starter om de belgische nationaliteit te krijgen, is moeilijk te zeggen. Dat hij het uitmaakt en zowat onmiddelijk trouwt met iemand anders, is natuurlijk wel verdacht, maar bon...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

leslie1
Topic Starter

#5 , 04 mar 2016 22:37

Ik kan er inkomen dat er veel relaties stuk lopen maar hier is het toch duidelijk 5 jaar lang nooit 1 probleem top relatie kan je zeggen in 1 week tijd naar een serieuse haat tegen over mij wij waren niet getrouwd hij had redelijk snel werk gevonden en op die basis kreeg hij na 5 jaar zijn belgische pas .nu is hij getrouwd met een nicht van hem om haar hier zo snel mogelijk te krijgen ...kan ik dat tegen houden zoja waaof wat moet ik doen

Franciscus

#6 , 04 mar 2016 22:59

Naar de dienst schijnhuwelijken gaan van uw lokale politie of bij de dienst burgerlijke stand van uw gemeente.

Terug naar “Echtscheiding”