Wat gebeurt er met de website na faillissement?

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Wat gebeurt er met de website na faillissement?

#31 , 11 mar 2016 07:57

Soms stond er niks bij. En sommige klanten hebben rechtstreeks naar mijn spaarrekening gestort in plaats van zakelijke
Ja dit zal de curator en de rechter-commisaris uitmaken, en alles zal afhangen van u uitleg, maar dit kan een reden zijn om je totale boekhouding te verwerpen, en om je niet verschoonbaar te verklaren.
Waar haal je het om gelden van een vennootschap op je spaarrekening te laten storten ???

Ik zal me dan ook maar voorstellen dat je boekhouding niet 100% in orde is?

Voor verschoonbaar verklaart te kunnen worden moet je volgens de wet aan twee voorwaarden voldoen.
1/ je moet te goeder trouw zijn.
2/ je moet ongelukkig zijn.

En je boekhouding die niet in orde is dit valt niet onder deze twee punten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#32 , 11 mar 2016 08:06

Gelet op wat er reeds in een andere vraag over werd gezegd stel ik me eerder voor dat de boekhouding 100% niet in orde is.

Enfin, het is in elk geval te laat nu, u zal moeten zien wat er komt en er het beste van trachten te maken maar een advies van mijn kant uit: vooraleer zo snel mogelijk een CommV op te starten en te herbeginnen: volg misschien eens een paar cursussen bedrijfsbeheer (indien u alleen opstart zal dat in elk geval nodig zijn) want in het wilde weg heropstarten en dan maar terug wat dingen proberen is niet de juiste wijze. Indien uw boekhouding een gatenkaas is kan dat ook nog andere gevolgen hebben, de fiscus houdt daar niet van en kan flink lastig beginnen doen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

boos
Topic Starter

#33 , 11 mar 2016 08:30

Bedrijfsbeheer is reeds in mijn bezit. De reden waarom ik klanten van laten betalen op mijn spaarrekening is omdat de andere zaakvoerder bleef onverantwoord pinnen. En schrik had geen goederen meer zou kunnen inkopen

Reclame

boos
Topic Starter

#34 , 11 mar 2016 11:10

Korte vraag:

Als men aangifte doet bij de Poltie omdat hun product niet geleverd is , en hoe zit dan als je kort er na failliet bent?
Komt dit te vervallen?

LeenW

#35 , 11 mar 2016 11:12

Politie komt niet tussen in zakelijke geschillen.

denlowie

#36 , 11 mar 2016 11:17

Korte vraag:

Als men aangifte doet bij de Poltie omdat hun product niet geleverd is , en hoe zit dan als je kort er na failliet bent?
Komt dit te vervallen?
Zoals leen al schreef de politie trekt hun dit niet aan !
en hoe zit dan als je kort er na failliet bent?
Komt dit te vervallen?
Dit zal u probleem niet meer zijn, dit is het probleem voor je curator, en die schrijft dit bij de andere schulden .

denlowie

#37 , 11 mar 2016 11:26

Indien uw boekhouding een gatenkaas is kan dat ook nog andere gevolgen hebben, de fiscus houdt daar niet van en kan flink lastig beginnen doen.
In een normaal faillissement maken de belastingen daar geen werk meer van, omdat men ook weet dat er niks meer te rapen is, als het natuurlijk om hoge bedragen zijn en zoals hier de aandeelhouders 100% verantwoordelijk zijn en niet vatbaar zijn voor verschoonbaar dan zullen ze ook dit opvolgen, maar dit is zeer zelden, het parket daartegen doet een onafhankelijk onderzoek naar ieder faillissement, en de curator moet na een bepaalde tijd een lijst invullen voor het parket en dit word vergeleken als er geen strafbare feiten gebeurt zijn.
Kortom bij een normaal klein faillissement word er weinig onderzocht, en de curator krijgt ten andere ook maar 950 a 1000 € vergoeding per faillissement, als er natuurlijk nog een verkoop is van onroerende goederen deelt de curator wel mee !

boos
Topic Starter

#38 , 11 mar 2016 12:27

Ok ook dit is helder.
bedrag gaat ongeveer schatting 40.00 a 60.000 euro :oops:
Is dit veel of een grote faillissement?

denlowie

#39 , 11 mar 2016 12:30

Ok ook dit is helder.
bedrag gaat ongeveer schatting 40.00 a 60.000 euro :oops:
Is dit veel of een grote faillissement?
dit is een zeer klein faillissement, maar wel zeer veel als je het zelf zou moeten betalen !

boos
Topic Starter

#40 , 11 mar 2016 12:44

Hopelijk niet en word er schoonbaar verklaring gevraagd.
Ik heb geen eigendommen in ybelgie geen uitkeringen, enkel een auto wat ze kunnen aanslaan en meubels
ook geen spaargelden

denlowie

#41 , 11 mar 2016 12:48

Hopelijk niet en word er schoonbaar verklaring gevraagd.
Je kan persoonlijk na zes maanden na het vonnis een aanvraag doen voor verschoonbaar, dit duurt dan nog eens 2 maanden eer je daar nieuws over heeft .

Xenophon

#42 , 11 mar 2016 12:49

Die meubels van u, zaten daar de stoelen bij die door de zaak aangekocht werden indien ik me goed herinner :twisted: uit een andere post?

Enfin, ik ben zeer benieuwd hoe dit epos gaat aflopen eerlijk gezegd.....zeker voor die verschoonbaarheid. Vind toch dat u er vlotjes overheen fietst dat sommige van uw klanten/leveranciers gewoon 'pech' hebben.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

boos
Topic Starter

#43 , 11 mar 2016 13:10

Vlot is het niet want het knaagt zeer aan me, maar kan er niets meer aan doen.
Nee niet aangekocht met de zaak.
Wat gebeurt er dan in de periode van 6 maanden nog voor dat men verschoonbaar verklaart word?
Kunnen schuldeisers blijven dagvaarden of deurwaarders op ons afsturen?

denlowie

#44 , 11 mar 2016 14:36

Wat gebeurt er dan in de periode van 6 maanden nog voor dat men verschoonbaar verklaart word?
Kunnen schuldeisers blijven dagvaarden of deurwaarders op ons afsturen?
Neen vanaf het vonnis kan men u niks doen, de deurwaarders kunnen niet meer bij u komen, de schuld eisers moeten binnen de vier weken hun schulden kenbaar maken bij de rechtbank van koophandel, en de curator belegd dan een vergadering van schuld eiseres waar 99% niemand aanwezig is. en dan bekijkt de curator hoeveel schulden er zijn, jij zal dit nooit weten wie en wat . en dan ligt dit stil tot de curator besluit om de zaak te sluiten, bij de ene curator al veel sneller dan bij een ander.

boos
Topic Starter

#45 , 11 mar 2016 15:23

het vonnis bedoeld u dat de faillissement zitting ?

Terug naar “Handelspraktijken”