Mag ik bewijs vragen correctheid factuur

Workaholic
Topic Starter

Re: Mag ik bewijs vragen correctheid factuur

#16 , 12 mar 2016 09:22

Waarschijnlijk is hij eerst komen kijken naar de klus. Zijn verplaatsingen, opmaak bestek factuur, laden lossen voertuig. Zand cement lijm? Een klus van 2 uur op factuur. Hoe bent u er in geslaagd om daar voor iemand te vinden.
De uitgevoerde werken zijn alleen maar afbraakwerken wandtegels geweest en dan alleen 4*0.9b*2.4h = 9m2, waarbij de tegels van de muur loskwamen als ware ze met boter gelijmd geweest (gevolg van lekkage), dus in 1,5 uur was dat allemaal van de muur en in de aanhangwagen gegooid, dus dit was zeker 2 uur effectief werk (wij waren zelf aanwezig op dat moment)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Workaholic
Topic Starter

#17 , 12 mar 2016 09:28

De aannemer moet de juistheid niet bewijzen, u moet aantonen dat deze niet juist is.
Wij waren zelf aanwezig tijdens de uitvoering van werkzaamheden en dus geconstateerd dat er niet meer dan 1,5 tot 2 uur werk is uitgevoerd.
Daarnaast heeft afbraak van restant badkamer 150 euro gekost en dat was 48m2, dus 9m2 hoeft niet meer dan 25-30 euro te kosten, dus hiermee is wat mij betreft bewezen dat het een oplichter is.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#18 , 12 mar 2016 10:04

U bewijst m.i. helemaal niets met uw schatting; het gaat gewoon woord tegen woord zijn, hetgeen u éénzijdig genoteerd heeft i.v.m. de datum is m.i. niet afdwingbaar. Indien u onder die omstandigheden die zaak laat voorkomen zal het m.i. een dubbeltje op zijn kant zijn (op zijn best), m.i. is de kans groter dat u van een kale reis terugkomt, met een veroordeling tot het betalen van de factuur, de kosten van het geding en de rechtsplegingsvergoeding tegenpartij à rato van +- 700 Euro. Maak de afweging maar eens.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”