Wat gebeurt er met de website na faillissement?

boos
Topic Starter

Re: Wat gebeurt er met de website na faillissement?

#76 , 14 mar 2016 19:53

waarom zou de spaarrekening voor de curator zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#77 , 14 mar 2016 19:58

waarom zou de spaarrekening voor de curator zijn?
omdat in faillissement bent gesteld en dat al u bezittingen onder curatele word geplaatst, dus deze centen ben je zeker ook kwijt, en probeer niks in je hoofd te halen want de rekeningen zullen moeten kloppen van de laatste 6 maanden.

Een faillissement is niet zo iets als naar een pretpark gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#78 , 14 mar 2016 20:07

@boos: dat is één van de gevolgen van het werken met een VOF en een faillissement. Ik wil u niet beledigen maar het is zonneklaar dat u absoluut niet weet waar u mee bezig bent. Een boekhouding voeren en vermijden dat uw rekening courant donkerpaars uitslaat, dat is niet 'om te spelen', het gaat om meer dan wat papiertjes. Als u niet verschoonbaar wordt geacht dan kan dat gevolgen hebben die u zéér lang zullen achtervolgen. Een 'gewoon' faillissement is al erg genoeg. De curator zal er niet op uit zijn om u te nekken maar indien u daar aankomt met een schoendoos vol documenten als boekhouding, hij dan ziet dat er gelden van de vennootschap verdwenen met benadeling van schuldeisers etc etc: NIET GOED! Dat brengt u niet in orde door op een bierviltje te schrijven dat het uw fout niet is en dat mee in de doos te gooien.

U heeft dringend hulp nodig van iemand die u begeleidt bij het ondernemen van de nodige stappen, ik hoop dat u dat tenminste begrijpt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

boos
Topic Starter

#79 , 14 mar 2016 20:54

ik heb geen geld op me spaarrekening helaas

boos
Topic Starter

#80 , 16 mar 2016 09:59

Geen spaargels

boos
Topic Starter

#81 , 18 mar 2016 07:28

Een vraag: boekhouding 6 maanden terug kan je deze ook.bij de boekhouder opvrage

boos
Topic Starter

#82 , 18 mar 2016 07:45

Ik heb gisteren de boeken neergelegd.
Kreeg een.akte mee om.Die te laten.zien voor eventuele.deurwaarders etc.
De andere venoten wilden niet het faillesement aanvragen. Dinsdag heb ik de zitting. Kunnen de genoten nog protesteren op de.zitting zelf en het faillesement ongedaan maken?

Franciscus

#83 , 19 mar 2016 00:01

Protesteren wel, maar gezien de info inzake de toestand van de zaak...............
Rechtbank beslist.

boos
Topic Starter

#84 , 20 mar 2016 08:27

Ok. Beslist de rechtbak ter plekke van de zitting of pas later?

denlowie

#85 , 20 mar 2016 09:13

Ok. Beslist de rechtbak ter plekke van de zitting of pas later?
Normaal word dit ter zitting beslist, maar dit gaat allemaal zo snel, meestal is er niemand aanwezig, je hoeft daar ook niet te zijn, tenzij je uitgenodigd word tot de raadkamer voor bijkomende inlichtingen in verband met het faillissement maar dit is uitzonderlijk.

boos
Topic Starter

#86 , 20 mar 2016 11:37

ze hebben gezegd dat ik er wel moet zijn, want de rechter gaat toch vragen waarom je failliet bent?

denlowie

#87 , 20 mar 2016 14:53

ze hebben gezegd dat ik er wel moet zijn, want de rechter gaat toch vragen waarom je failliet bent?
Dit had ik verwacht daar je niet onmiddellijk failliet bent verklaart, je komt dus voor de raadkamer en dit is met gesloten deuren dus geen publiek, dit zal toch maar één minuut duren hoor, ze zullen je één of twee vragen stellen in verband met het faillissement en dan onmiddellijk heb je daar het antwoord en het vonnis ook ! .

boos
Topic Starter

#88 , 20 mar 2016 17:04

Ok, en krijg ik het vonnis direct mee?
De curator zal de boekhouding van vorige 6 maanden bekijken, heeft de boekhouder ook een duplicaat van onze boekhouding?

denlowie

#89 , 20 mar 2016 17:18

Ok, en krijg ik het vonnis direct mee?
De curator zal de boekhouding van vorige 6 maanden bekijken, heeft de boekhouder ook een duplicaat van onze boekhouding?

U vonnis krijg je opgestuurd, een paar dagen nadien staat het in het staatsblad, de curator die komt de dag nadien maar het kan ook een paar dagen nadien zijn.
Neen de curator heeft je boekhouding niet en weet ook niet als hij je bezoekt hoe het dar me gesteld is, dit zal u hem moeten zeggen en tonen , dan neemt de curator de voornaamste stukken mee, zoals bankuittreksels als die er al zijn en wat , in en uit factoren, en maakt een pv op van inventaris van de activa als die er al is .

Als die weg is dan heb u persoonlijk niks maar dan ook niks met die zaak nog te zien, als de curator nog vragen mocht hebben zal hij dit wel vragen.

Ook je post zal een hele tijd via de curator gaan, hij leest al je brieven !

Als er niks opzit van geld zal dit na en 10 tal maanden gesloten worden.

boos
Topic Starter

#90 , 20 mar 2016 19:17

Welke brieven zal hij ontvangen?
En stuurt hij deze post door?
Kan ik beter dan 6 maanden uitprinten van de zakelijke rekening?
Heb toch enorme schrik wat er gaat gebeuren als de curator er achter komt dat er gelden doorgesluisd zijn naar privé rekeningen.
Kan ik direct na dat de curator langs is geweest een nieuwe zaak openen?

Terug naar “Handelspraktijken”