Beste allen,
in 2013 nemen mijn vrouw en ik een apotheek over, dit is een serieuze financiële investering. De overlaatster wil alles nogal snel laten verlopen wegens zogezegde gezondheidsredenen.
Wij spreken een prijs af op basis van de omzet van de apotheek, deze zal in 2 schijven worden betaald, schijf 1 is reeds betaald en schijf 2 wordt normaal nu in juni betaald.
Mijn vrouw moest vandaag iets opzoeken op de site van het apb(verbond van apothekers) en kijkt ook eens snel tussen de nieuwe documenten. Daar stuit ze op een vonnis over een apotheker die een serieuze fraude had opgezet met haar dochter,die dokter is. Ze heeft het riziv voor Tienduizenden euro's opgelicht. Maar deze inkomsten zaten wel in de omzet van de apotheek.
Wij konden dit onmogelijk weten omdat dit vonnis op moment van overname nog niet gepubliceerd was en de overlaatster dit ook niet aan ons gemeld heeft.
Nu is mijn vraag, aangezien de omzet duidelijk gemanipuleerd is op onwettige wijze, dienen wij het volledige afgesproken bedrag nog te betalen of maken wij kans om dit aan te vechten voor een rechtbank?
alvast bedankt voor jullie antwoord.