#2 , 28 sep 2008 11:46
“Art.5.Het bedrag van de aanvullende vergoeding is gelijk aan de helft van het verschil tussen het netto-referteloon en de werkloosheidsuitkering.”(19 DECEMBER 1974. _ COLLECTIEVE ARBEIDSOVEREENKOMST NR 17 gesloten op 19 december 1974 in de Nationale Arbeidsraad tot invoering van een regeling van aanvullende vergoeding ten gunste van sommige bejaarde werknemers indien zij worden ontslagen).
“Art.110.§ 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:1° samenwoont met een echtgeno(o)t(e), die noch over beroepsinkomens, noch over vervangingsinkomens beschikt; in dat geval wordt geen rekening gehouden met het al dan niet bestaan van inkomens in hoofde van andere personen met wie de werknemer samenwoont...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering.
Uit ‘Mijn schoonvader is op brugpensioen, mijn schoonmoeder werkt niet’ leid ik af dat uw schoonvader ‘werknemer met gezinslast’ is in de zin van voornoemd art.110.Indien u bij hen intrekt wordt daarmee geen rekening gehouden inzake werkloosheidsuitkering noch inzake aanvullende vergoeding.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/