Identiteitskaart

MADEMA
Topic Starter

Identiteitskaart

#1 , 30 mar 2016 17:30

Een tijdje geleden vroeg onze reisorganisator ons om een copy van onze identiteitskaart op te sturen per post
Hoe kan ik er zeker van zijn dat deze copy niet misbruikt zal worden en kan ik vragen om ons de copy terug te zenden en onze gegevens te wissen in hun systeem ? Hoe kan ik controleren of dit ook daadwerkelijk zal gebeuren ? (Na onze terugkomst problemen met de reisorganisator en wil in de toekomst met hen niks meer te maken hebben)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 30 mar 2016 17:32

Dat is nu eenmaal noodzakelijk als u wil dat er tickets op uw naam geboekt kunnen worden. Voor de rest ben ik niet zeker of zij die gegevens zomaar mogen wissen, kan goed zijn dat ze wettelijk verplicht zijn die bij te houden.

MADEMA
Topic Starter

#3 , 30 mar 2016 19:58

Kan ik eisen dat zij deze gegevens niet verder gebruiken, en zeker niet gebruiken om mij nadien te contacteren, ik wil met deze firma in de toekomst niks meer te maken hebben. Sta ook reeds geruime tijd op de "bel mij niet lijst"

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2016 20:32

Kan ik eisen dat zij deze gegevens niet verder gebruiken, "
Welke bruikbare gegevens staat er op een kopie van uw ID kaart? Bang dat ze u een verjaardagkaart sturen? Daarvoor hebben ze uw adres nodig, en daar kunnen ze niet aan.
Ben jij niet een klein beetje paranoia?

MADEMA
Topic Starter

#5 , 30 mar 2016 21:21

Neen ik wens dat al mijn gegevens uit hun systeem verdwijnen en dat ze mij niet meer opbellen, vroeg mij af of je dit kon afdwingen ?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mar 2016 21:33

Neen ik wens dat al mijn gegevens uit hun systeem verdwijnen en dat ze mij niet meer opbellen, vroeg mij af of je dit kon afdwingen ?
Je staat sowieso in de boekhouding, want je bent met hun op reis geweest.

Nu is de wet dat zij hun boekhouding 10 jaar moeten bijhouden, waardoor je adres en naam er minstens 10 jaar zal vermeld staan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 31 mar 2016 07:47

Uw telefoonnummer staat niet op uw identiteitskaart, dus dat kunnen ze alvast zo niet terugvinden.

Terug naar “Privacy-bescherming”