hond buren blaft 's nachts

ingridw63
Topic Starter

hond buren blaft 's nachts

#1 , 01 apr 2016 11:21

Ik woon in een rijhuis, mijn buren hebben sinds een week een labrador in huis, een volwassen hond, baasje is gestorven, het is een heel braaf dier, overdag horen we haar niet, maar 's avonds begint het, ze steken haar rond half negen in de garage, aanpalend aan mijn woning, de huizen zijn gehorig, vanaf half negen begint ze te blaffen, met tussenpozen, soms wel een half uur lang, rond middernacht wordt het dan eventjes stil en dan begint ze weer, om 1h, weer voor een half uur, dan om half vijf, weer voor een half uur, onnodig te zeggen dat we dit intussen meer dan beu zijn, het gaat ten koste van onze nachtrust.
Ik ben al drie keer met de buren gaan praten, of ze haar niet in de huiskamer kunnen laten liggen, maar ze zijn bang dat ze hun zetel stuk doet, ze zijn van mening dat het binnen 2 weken wel over zal zijn.
De buurman zegt dan, ja, ik zal er nog eens met mijn vrouw over praten, maar er komt niks concreet uit de bus. Hij zegt ook, ze zit niet graag in de garage, maar hij doet er niks aan.

We hebben ook een hondje, jack russell, maar hij reageert zelfs niet op het geblaf.

Kan ik hier verder iets mee doen, ik wil niet zo vlug naar de politie stappen, gewoon met de buren proberen regelen, maar als dat niet lukt zal er niks anders opzitten denk ik :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 apr 2016 11:26

U zegt het zelf, politie is de volgende stap..

ingridw63
Topic Starter

#3 , 01 apr 2016 11:33

Ik ga deze avond nog afwachten, ik was het deze morgen zo beu, je ligt constant te luisteren en als je dan slaapt dan blaft ze, als het dan maar een paar keer was, maar constant een half uur lang :( Ik heb uit frustratie een paar keer op de muur geklopt en ik moet zeggen dat ze haar dan wel komen halen zijn uit de garage, de huizen zijn heel gehorig en, daarna hebben we haar niet meer gehoord, misschien laten ze haar vanavond in de huiskamer, zo niet dan ga ik eerst nog eens bij hen langs en zeg ik dat ik dat zo niet kan laten, het gekke is dan wel dat de buurman zelf zegt, dat het bvb mijn hond zijn die 's nachts zo een kabaal maakt dat hij daar ook niet zou tegen kunnen.
Ik zou het zover niet laten komen.

Ik ben wel van plan om al eens te informeren bij de politie wat ik verder zou kunnen doen.

Reclame

eylis

#4 , 01 apr 2016 11:45

blijkbaar is buurman ontvankelijk voor het probleem, je kan hem dus helpen (normaal zou hij dit moeten kennen, maar soit) geef de mensen volgende tip: dat ze blafontwenningstraining geven: Dat doe je zo: Hond gaat de garage in en deur dicht. Zogauw de hond begint te blaffen: baasje naar binnen en (soepel stoffen) muilbandje aan, baasje spreekt streng tot de hond. Baasje naar buiten. hond blijft 15 minuten met muilbandje alleen. Dan komt baasje en doet muilbandje af en fgaat weer naar buiten. niet belonen, wel kalm praten tegen de hond. blaft de hond wéér langdurig: Baasje weer naar binnen: streng toespreken en muilbandje aan voor 45 minuten. Daarna bandje af: Blaft de hond niet voor lange tijd: belonen met fijne activiteit. Na een dag of 2 kent de hond het systeem. Wéét dat ie de muilband aankrijgt als ie blaft. Wéét dat na de garage leuke dingen gebeuren.

ingridw63
Topic Starter

#5 , 01 apr 2016 12:33

Ik zal het ze voorstellen, het is niet mijn bedoeling dat ze de hond wegdoen , maar gewoon dat het blaffen stopt en ik doe eigenlijk liever geen beroep op de politie als het ook anders kan opgelost worden.
Bedankt alvast voor de tip :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 apr 2016 12:35

In sommige gemeenten bestaat er een 'burenbemiddelingsdienst' ... maar systeem van @Eylis zal vermoedelijk ook wel werken. :D

ingridw63
Topic Starter

#7 , 01 apr 2016 13:00

Wat ik er nog wel wou aan toevoegen, mijn buren hebben drie katten, deze zijn al 10 jaar oud, zij zijn bang voor de hond en durven nu niet meer in de huiskamer komen, ik heb een vermoeden dat mijn buurman de hond liever ziet gaan dan komen, maar hij durft niet tegen zijn vrouw in te gaan vermoed ik :)

Drone

#8 , 01 apr 2016 14:38

even geduld oefenen, ook al is het een hond, het heeft ook gevoelens, het zal zen baasje missen en zal niet graag 's nachts alleen zitten of is dit niet gewoon.

tira00

#9 , 01 apr 2016 20:54

blijkbaar is buurman ontvankelijk voor het probleem, je kan hem dus helpen (normaal zou hij dit moeten kennen, maar soit) geef de mensen volgende tip: dat ze blafontwenningstraining geven: Dat doe je zo: Hond gaat de garage in en deur dicht. Zogauw de hond begint te blaffen: baasje naar binnen en (soepel stoffen) muilbandje aan, baasje spreekt streng tot de hond. Baasje naar buiten. hond blijft 15 minuten met muilbandje alleen. Dan komt baasje en doet muilbandje af en fgaat weer naar buiten. niet belonen, wel kalm praten tegen de hond. blaft de hond wéér langdurig: Baasje weer naar binnen: streng toespreken en muilbandje aan voor 45 minuten. Daarna bandje af: Blaft de hond niet voor lange tijd: belonen met fijne activiteit. Na een dag of 2 kent de hond het systeem. Wéét dat ie de muilband aankrijgt als ie blaft. Wéét dat na de garage leuke dingen gebeuren.

Dat zou het laatste zijn wat ik, grote hondenliefhebber en veel ervaring, zou doen.
Is het niet veel logischer en vooral veel diervriendelijker om zoeken waarom de hond blaft en aan die oorzaak iets te doen?

eylis

#10 , 01 apr 2016 21:27

tira, het is evident dat de hond wat verlatingsangst heeft en dan werkt dit systeem zeer efficient. . De hond wordt geen nacht lang gemuilkorfd héé..De hond leert volgens het "schijfjes salamisysteem" korte periodes alleen te blijven en beloond te worden als hij dat goed doet. bovendien leert hij dat er na elke afwezigheid altijd weer een weerzien is. En hij leert dat hij blaffen de situatie voor hem vervelender maakt; Vraag het aan elke hondentrainer: hij zal je bevestigen dat dit de juiste werkwijze is. Je kan natuurlijk ook proberen de hond languit op een sofa te laten liggen en jij er naast met een notieblok; Maar hij gaat het je niet in mensentaal vertellen wat zijn diepste zieleroerselen zijn héé...en dan nog, stel dat je het wel te weten komt, wat doe je dan met die wetenschap?Hem bij je in bed nemen?tja...

ingridw63
Topic Starter

#11 , 01 apr 2016 23:14

Ja, waarschijnlijk heeft ze heimwee, het is voor haar ook een vreemde omgeving, er was dan nog een hond, ze zal naast haar baasje ook haar vriendje missen :(
Ik weet ook dat ze er zelf niks kan aan doen, maar de mensen die haar in huis halen zouden wat meer begrip mogen tonen in plaats van haar zo maar zonder boe of bah in de garage te zetten en gewoon te laten blaffen.

artemis

#12 , 02 apr 2016 01:25

Hoe dan ook zouden mensen nooit wakker mogen liggen van het continu geblaf van een naburige hond (is niet juridisch bepaald, weet ik wel). Jammergenoeg mag iedereen zomaar een hond houden, ook mensen die er totaal niet mee om weten te gaan, niet er het juiste leven voor hebben, niet geschikt gehuisvest zijn, etc
Mijn hondenkennis is beperkt tot de honden die wij als kind hadden en die totaal fout of zonder enige kennis opgevoed werden hoewel ze 's nachts nooit never jamais blaften. Maar ik dacht dat net labradors tot de meest intelligente hondenrassen behoren en daardoor bijzonder goed opvoedbaar zijn. Schoonfamilie is net 1,5 jaar pleegouder geweest van een labrador pup ter voorbereiding als blindengeleidehond die intussen succesvol opgeleid en definitief geplaatst is bij een blinde.
Het was hun eerste hond ooit en ze hadden er geen ervaring mee maar ze hebben het perfect gedaan en die hond heeft nooit een buur uit zijn slaap gehouden (hen wel een poos toen hij als pup bij hen kwam).

tira00

#13 , 02 apr 2016 08:53

Is heel normaal dat een hond die altijd samen met een andere hond heeft gezeten, blaft als ie alleen moet zitten.
Heeft niks met opvoeden te maken, maar met gewoonte, eenzaamheid en begrip hebben.
Heel simpel op te lossen door de hond in huis, tussen de mensen, te laten zitten.
De katten kan ie best aan leren wennen (binnen in huis toch) en dat is opvoedbaar.

eylis

#14 , 02 apr 2016 09:17

s'nachts Tira, s'nachts....elke hond kan leren dat hij s'nachts in het kennel rust. Ook een hond die daarvoor bij wijze van spreken bij baasje in bed mocht kruipen :-)

ingridw63
Topic Starter

#15 , 03 apr 2016 19:54

Momenteel is het al 2 nachten stil, ik heb de hond wel al gezien maar mijn buren nog niet, ik denk dat ze haar dan uiteindelijk toch in de huiskamer laten slapen, hun andere optie, een ganse nacht een muilband hoop ik niet dat ze dat overwogen hebben :(

Terug naar “Andere”