Mijn man en ikzelf hebben elk 2 kinderen uit een vorig huwelijk. Toen we huwden werd een huwelijkscontract opgemaakt. Ik bracht namelijk een huis in wel belast met hypotheek. Er werd 80000€ voorzien voor mij bij eventuele scheiding en de rest werd in gemeenschap ingebracht.
De woning wordt geschat op 250000€. Met mijn kinderen is er een prima verstandhouding, met de kinderen van mijn man verloopt alles stroever. Lees aasgieren....
Mijn man en ikzelf zien het niet zitten, dat zij bij een eventueel overlijden een substantieel bedrag zouden erven bij verkoop van de woning. Hoe kunnen wij hun deel zo veel mogelijk beperken ?? We weten dat we wettelijk verplicht zijn om hen 'iets' te laten erven maar het moet het wettelijke minimum zijn.
Bij eventueel overlijden 1 van ons, wat gebeurt er ? Ik heb ook onlangs geërfd van mijn moeder en grootmoeder. Dit staat allemaal op een aparte rekening. Gaat dit automatisch naar mijn kinderen of heeft mijn man daar vruchtgebruik van. Ik wil dat dit naar mijn kinderen zou gaan en mijn man daar geen gebruik kan van maken.