Na 20 jaar gescheiden blijft mijn moeder mijn vader lastig vallen met de onmogelijkste eisen qua betaling rond mijn jongere broer.
Nu is mijn moeder in 2015 verhuist naar Spanje en mijn broer woont in een huurhuis, zodat hij zijn studies kan blijven verder zetten.
Maar, als mijn broer op dat adres zijn domicilie heeft en mijn moeder niet, is hij dan automatisch geen zelfstandige student? En vervalt in dit geval het allimentatiegeld dat mijn vader moet betalen of niet?
Als extratje wil mijn moeder loonbeslag laten doen bij mijn vader om tussen te komen in de vaste kosten voor dit huurhuis.
Is zij in staat om dit gedaan te krijgen? Want in mijn ogen is het niet de schuld van mijn vader dat zij in Spanje wil gaan wonen, in mijn ogen zo mijn broer in de steek laat, maar mijn vader zou wel moeten opdraaien voor deze kosten?
Naar mijn gevoel zit er ergens een addertje en ik zou het enorm graag willen vinden.
Ik weiger te geloven dat het zo erg gesteld is met de wetgeving in Belgie waardoor mijn vader tot belachelijke dingen verplicht kan worden enkel en alleen omdat mijn moeder het nodig vond om vreemd te gaan 20 jaar geleden...

groetjes,
een wanhopig papa's kindje...