Beste,
Ik ben getrouwd (wettelijk stelsel) en nu zijn we feitelijk gescheiden (sinds 1 April 2015) en zouden graag alles in orde brengen. Ik kom nog goed overeen met men ex.
We hebben samen een woning (die nu gebouwd wordt), waarvoor we een lening hebben aangegaan eind 2012.
Nu wil men ex het huis overnemen, aangezien dit momenteel financieel niet gaat, ben ik akkoord nog 2 jaar de helft van de lening mee af te betalen (tot 1 April 2018).
Nu proberen we op papier te zetten welk bedrag ze mij binnen 2 jaar schuldig is voor de uitkoop.
Ik had oorspronkelijk 25.000 euro eigen inbreng en we hebben de lening steeds samen afbetaald (of toch ongeveer, ik verdien een heel stuk meer, maar alles is 50/50 dus maakt niet uit).
Zij stelt voor dat ze mijn start kapitaal + 1/2 van de lening voor de 3 jaar (1 april 2015 tot 2018) dat we uit elkaar zijn terug betaald, +- 25.000 euro.
Nu vroeg ik me af of ik ook geen recht heb op 1/2 van de afbetaalde lening alvorens we feitelijk gescheiden waren, dus vanaf de start van de afbetaling, wat nog eens +- 20.000 euro..
Ook was ik aan het denken als ik dit geld terug krijg, het voor mij een verlies-operatie is (inflatie), dus dacht ik het verschuldigde bedrag x de gemiddelde inflatie te doen?
Graag advies wat men rechten zijn of wat er gebruikelijk is in deze situatie.
Bedankt