Ik heb onlangs een appartement gehuurd van een vriend die op reis is. Dat kwam goed uit, aangezien ik bezig ben een nieuwe zaak op te starten en dichter bij mijn werk kan gaan wonen. Terwijl ik in het appartement van mijn vriend woon, kan ik dan uitkijken naar iets in de buurt, en geef ik niet te veel geld aan huur, aangezien ik het voor een prikje kan huren.
Nu heb ik redelijk wat groot meubilair, en zie ik het niet zitten om dat allemaal te verhuizen naar het voorlopige appartement, aangezien er dan een ladderlift aan te pas komt en ik tegen half mei weer terug dien te verhuizen. Ik heb enkel mijn bed verhuisd, een kleine kleerkast en een zetel. Al de andere spullen heb ik op mijn kantoor gestockeerd, waar ik overigens toch elke dag 7/7 bezig ben met de opstart van mijn nieuwe zaak. Ik heb op kantoor ook een keuken, waar ik 3x per dag eet. Ik kom dus enkel thuis om te slapen, een bad te nemen en af en toe wat te chillen met mijn laptop. Meer dan 10 uur per dag ben ik er niet, ik kijk er geen tv, ik eet er ook niet, want ik ben elke dag van ongeveer 9 tot middernacht op kantoor.
Nu kwam de wijkagent langs, en die vond het vreemd dat ik amper meubilair heb staan en zo goed als geen spullen in mijn appartement heb staan. Ik begrijp de man wel, aangezien het een gigantisch appartement is, met 2 slaapkamers en alle spullen in 1 camionette passen. Nu weigert hij mij om die reden in te schrijven.
Ik heb geen zin om alles te verhuizen omdat de wijkagent zijn interpretatie van 'wonen' anders is dan de mijne. Intussen heb ik ook geen bewonerskaart, en ik krijg ik boetes omdat ik mijn schijf niet lang genoeg zet.
Vervelend dus, en vandaar mijn vraag:
Wat is het minimum dat ik wettelijk gezien in mijn appartement moet zetten om er legaal te kunnen verblijven en ingeschreven te kunnen worden?