Hoi , ik zal even een korte schets proberen scheppen van de situatie ....
Mijn vrouw en ik zijn 16 jaar samen ( 10 jaar getrouwd ) en hebben 4 dochters .
Enkele maanden ( december 2015 ) geleden heeft ze mij meegedeeld dat ze wou scheiden ( zij was al in oktober naar de advokaat gegaan ) .
Ik wilde dit absoluut niet en heb geprobeerd de relatie te redden en mijzelf kompleet veranderd .
Met heel veel downs en enkele ups hield ik hoop in een positieve uitkomst .
Woensdag heb ik na de zoveelste woordewisseling met mijn 14 jarige ( die sinds december totaal onhoudbaar was voor mij ) mijn geduld verloren .
Tijdens de woordewisseling is het zo ver gekomen dat ze mijn gsm in haar handen nam en dreigde deze kapot te smijten .
Ja in haar verdedeging is was zeker ook niet gemakkelijk in de omgang met haar tijdens deze situatie .
Hoe dan ook deze is op de grond kapot gesmeten en toen heb ik voor het eerst in mijn leven een vrouw/meisje geslagen .... mijn dochter .
Niet dat het uitmaakt maar het was met de blote hand boven op haar hoofd .
Nu op dat moment van zwakte wou ik niet meer verder en kon ik ook niet meer . De politie was ondertussen gebeld en kwamen de straat ingereden .
Op dat moment ben ik ervandoor gegaan op de moto ...
Ik ben na x aantal uur mijzelf gaan "aangeven" bij de politie . Na veel overleg en ect kwamen wij tot de conclusie dat een vrijwillige opname misschien even goed zou zijn .
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis ( dit heeft 2 dagen geduurd ) ben ik te weten gekomen dankzij dat iemand van sociale hulp zich versprak ,
er een aanvraag tot uitzetting was ingediend voor mij in begin februari .
Nu ben ik sinds vrijdag "vrij" uit het ziekenhuis en heb ik vandaag mijn 1ste nacht buiten erop zitten . Ik heb nu even geluk om gebruik te kunnen maken van internet maar dadelijk komt de 2de nacht eraan .
Ik ben nu in een situatie dat ik wil meewerken aan een scheiding deze zo vlot en zo snel wil afhandelen . om zo snel mogelijk een normale leefwereld voor alle partijen te creeren .
Natuurlijk vanop straat is dit niet evident . En ja ik heb nog contact met mijn vrouw ( enkel via gsm ) .
En vroeg ik of ik tijdelijk een paar dagen misschien een week in de garage kon overnachten . om zo mijn werk veilig te stellen en naar onderkomen te zoeken .
Daar reageerde ze in naam van de kinderen negatief op . Ook of ik mijn auto dan kon gebruiken als slaapplaats was niet aan de orde .
dit is maar een stukje uit een veel langere situatie natuurlijk en ik weet dat ik zo zwaar in de fout ben gegaan maar mijn vragen zijn de volgende .
Ik ben nooit op de hoogte gebracht van een aanvraag tot uitzetting ( enkel voor mij alleen ) ....kan dit ?
Ik mag van haar niet naar huis komen ..... kan dit ?
Ik krijg mijn auto momenteel niet mee omdat ( ja deze is ook voor het vervoer van de kinderen in het weekend ) ze bang is dat ik hem niet terugbreng....Kan dit ?
Als ik besluit om naar huis te gaan kan de politie mij oppakken ( aangezien de vraag tot uitzetting lopende is en mijn domicillie daar nog staat ).
En mocht ik naar huis gaan hoeveel tijd krijg je als de aanvraag tot uitzetting goedgekeurd wordt ?
Ja ik weet dat naar huis gaan niet de beste oplossing is maar op dit moment ben ik radeloos en moet ik een beginpunt hebben om mijn leven te kunnen herstarten om zo in de toekomst ook voor de kinderen en toekomstige exvrouw te zorgen .
Oh en nee er zijn geen vrienden of familie meer waar ik terechtkan anders zou ik zeker dit niet vragen ...
Sorry als het onduidelijk is en als er extra vragen zijn voor een goed antwoord te kunnen geven zal ik deze zeker beantwoorden ...
Alvast bedankt