opvolging gerechtelijk onderzoek

cesto
Topic Starter

opvolging gerechtelijk onderzoek

#1 , 18 apr 2016 20:11

Wat gebeurt er nadat een gerechtelijke deskundige zijn eindverslag heeft neergelegd in een burgerlijke procedure? Spreekt de rechter direct het eindvonnis uit of worden de partijen nog eens gehoord?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2016 22:45

Partijen moeten conclusies opstellen en vaststelling vragen. De zaak wordt niet automatisch vastgesteld.

cesto
Topic Starter

#3 , 19 apr 2016 15:43

Partijen moeten conclusies opstellen en vaststelling vragen. De zaak wordt niet automatisch vastgesteld.
Bedoel je conclusies over het eindverslag of over de hele zaak (met feiten, hoofdvordering en zo voort)?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2016 16:21

Over de hele zaak. De rechter moet enkel de laatste conclusie lezen.

cesto
Topic Starter

#5 , 20 apr 2016 12:45

bedankt Scorpioen voor de uitleg. Ik kom net van de griffie, en blijkbaar is het nu de bedoeling om eerst opmerkingen te sturen over het eindverslag binnen 30 dagen. De rechter zal dan de partijen én de deskundige oproepen. Pas daarna stellen partijen conclusies op, op basis waarvan de rechter het eindvonnis zal uitspreken. Het lijkt me een beetje een raar verhaal, en vooral vind ik er niets over terug in het gerechtelijk wetboek. :?:

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”