Dag allemaal,
14 april hebben we de akte getekend bij de notaris voor de aankoop van ons huis, waarin we eind mei ongeveer zullen gaan wonen. Ondertussen gaan we wel regelmatig op en af om te verven en al wat spullen te verhuizen en dergelijke. Zaterdag was ik in het huis en ineens hoorde ik een zacht geluid maar ik had geen idee van waar het kwam, ik dacht eerst dat een van de kindjes de oven had opgezet ofzo. Dus ik check alles maar ik vind niks, dan merk ik dat het van het afwasmachine komt dus ik doe het open en ik hoor toch wel een redelijk luid geluid (het machine stond niét op, enkel de stekker stak in). Ik wil het machine aanzetten om eens te kijken (ken het machine ook niet, boekje vond ik niet terug) maar er komt altijd een melding op samen met een tuut geluid. Dus ik zoek het toestel op online, zoek de handleiding en vind de foutboodschap en hier staat bij "beschermingssysteem voor waterlekkage is ingeschakeld".
Vandaag bel ik naar elektrolux om te checken wat dit wil zeggen en ze laat me weten "met deze foutmelding kan het toestel niet meer werken, er is misschien een lek. De elektricien moet langskomen, dit kost 78 euro en die kijkt dan wat het probleem is".
Nu wij hadden uiteraard het toestel nog nooit gebruikt, dus ik kan me moeilijk inbeelden dat dit toestel nu ineens uit het niets kapot gegaan is en dat zij hier niet van op de hoogte waren.. Het is een inbouwtoestel, maar dat zijn natuurlijk ook geen zaken dat je gaat testen als je een huis koopt, maar ze hebben hier in elk geval niets over gezegd.. Wat doen we hier best mee? Wat zijn onze "rechten"? Alles is gebeurd via immokantoor, heb hen al gecontacteerd maar nog geen reactie gekregen.