Scheiding

madré
Topic Starter

Scheiding

#1 , 25 apr 2016 16:25

Beste,
Ben 14jaar alleenstaande mama van een dochter die 20is geworden.
Mijn vraagje is of de vader verplicht is om zijn verantwoordelijkheid als vader te nemen? Vb, 2a3× de dochter naar school brengen?? Als hij ze brengt is het niet zonder gezaag enz..
Ikzelf haal ze elke dag savonds van school af. Want dochter en ik wonen in een klein dorpje waar het openbaar vervoer niet altijd gemakkelijk is.
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2016 12:31

Zonder te weten hoe dit voor jullie geregeld is (co-ouderschaps / omgangsregeling / etc...) kunnen wij niet veel zeggen, denk ik. Stel dat jullie co-ouderschap hebben, waarbij jullie dochter een week bij u en een week bij de vader is, kan je de vader moeilijk vragen om in de week dat ze bij is, haar naar school te voeren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

j.demoor

#3 , 27 apr 2016 11:31

“Art.203.§ 1. De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, de gezondheid, het toezicht, de opvoeding, de opleiding en de ontplooiing van hun kinderen. Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind…”(Burgerlijk Wetboek).

Die verplichtingen omvatten niet ‘2a3× de dochter naar school brengen’. Indien daarover een vonnis geveld is, lees dit dan zorgvuldig na en indien niet, dan kan u daarover een vonnis vragen aan de Familierechtbank.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Anders
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mei 2016 21:20

Hoe denk je de papa te dwingen hiertoe ? Dit is totaal niet mogelijk. Als hij dit niet vrijwillig doet, kun je hier niets tegen ondernemen alle artikels 203par1 ten spijt...

Terug naar “Echtscheiding”