Betalen rekeningen

Lieke1974
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betalen rekeningen

#1 , 04 mei 2016 14:31

Hallo,
Mijn vader is eind Maart overleden. Hij woonde samen met zijn vriendin. Hij woonde feitelijk samen.
Nu komen er nog rekeningen van telenet, proximus, er moet nog huur betaald worden, electriciteit. Kunnen we zijn vriendin hierover aanspreken dat zij dit moet betalen?Zij is ondertussen bij haar zonen gaan wonen. Of zijn het wij, zijn kinderen die hiervoor moeten opdraaien? Alles stond wel op mijn vader zijn naam want zij is er nadien bij komen wonen.
Alvast bedankt!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karanog

#2 , 04 mei 2016 14:55

Die rekeningen mag je binnenbrengen bij de bank waar je vader z'n , normaal gezien nu geblokkeerde, zichtrekening heeft.
Als het saldo toereikend is, zal de bank deze rekeningen betalen.

Lieke1974
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2016 15:10

Ja, maar er staat niet genoeg geld op ... dus wie is dan diegene die mag betalen?
Zijn vriendin heeft altijd zitten profiteren van mijn vader, ze heeft nooit iets betaald en op de dag dat hij in ziekenhuis beland is hebben haar kinderen het geld uit huis gestolen.. Maar tja, da kan ik ni bewijzen he. Op geld staat gene naam :-(

Reclame

mjers

#4 , 04 mei 2016 15:32

laat uw vader een erfenis achter?
Zoniet kunt u de erfenis weigeren. De schulden moeten dan niet door u betaald worden.

Sirkii

#5 , 04 mei 2016 16:07

Als zij feitelijk inwoonde en dus het huurkontrakt exclusief op naam van haar vader stond dan kan je bij haar niets halen. Als uw vader onvermogend is - er zelfs geen geld is voor de lopende rekeningen te betalen - dan weiger je beter de erfenis (of aanvaard je die onder voorbehoud van boedelbeschrijving) Let wel; als je't appartement al (deels) leeggemaakt hebt dan is dit een feitelijke aanvaarding en zijn de rekeningen die vader niet kan betalen voor de erfgenamen. Begrafenis moet je zowieso betalen.

Het overlijden stopt voorts de huur NIET. Als je de erfenis aanvaard hebt dan moet je opzeggen volgens de huurregels van het 3-6-9 kontrakt. Mocht het huurkontrakt niet geregistreerd zijn dan kan je opzeggen zonder opzegperiode op het einde van elke maand. Als je de erfenis weigert kan je ook niets opzeggen en moet de verhuurder naar de vrederechter.

Geld verdwenen en vriendin die gratis inwoonde .... : zoals je zelf schreef kan je't niet bewijzen en voorts mocht uw vader perfect de keuze maken om z'n vriendin gratis te laten inwonen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”