heeft sociale huisvestingsmaatschappij controle over verkoopprijs

elselien
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

heeft sociale huisvestingsmaatschappij controle over verkoopprijs

#1 , 22 mei 2016 23:45

Een tijdje geleden heb ik een huis gekocht door middel van een lening bij het Vlaams Woningfonds.
Ik heb echter maar 80% van het aankoopbedrag geleend en ik heb nadien nog werken verricht in de woning.
Ik las op de website van het Woningfonds dat er een bovengrens staat op het verkoopbedrag van de woning.
Geldt dit ook wanneer je niet 100% van het aankoopbedrag geleend hebt?

Ook weet ik dat ik mijn woning niet mag verhuren, maar wat wordt er gezien als 'verhuren'.
Gaat dit over het verhuren van de volledige woning, waarbij mijn domicilieadres elders zou liggen,
of gaat dit eveneens over het verhuren van een kamer, terwijl ik zelf nog in de woning woon.
Hierbij aansluitend; wat als mijn vriend bij mij komt inwonen, dan is het toch logisch dat de kosten van het huis gedeeld worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 mei 2016 20:27

Als u een koopwoning van een sociale huisvestingsmaatschappij wil verkopen, moet u toelating hebben van de maatschappij. Zij kunnen die eerst terugkopen. Waarschijnlijk zal u een boete moeten verkopen.
Vraag de correcte info bij die huisvestingsmaatschappij.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur

#3 , 23 mei 2016 21:20

Als ik het goed begrijp gaat uw vraag over een woning die u gekocht heeft op de privémarkt, en staat er ergens op de website van het Vlaams Woningfonds dat de verkoopprijs maximaal een zeker bedrag mag bedragen.

Is het niet zo dat de bij het aangaan van de lening de waarde van de woning niet boven dat bedrag mag gaan?

U wenst nu te verkopen? Dan bepaalt u en u alleen de verkoopprijs, natuurlijk wel zodanig dat de leningsmaatschappij minstens het leensaldo + kosten ontvangt. De prijs mag dus gerust de normale verkoopwaarde weergeven.

En wat verhuren betreft, ik geloof dat het Vl Woningfonds periodiek controleert wie op dat adres ingeschreven staat, en indien er bijkomende personen wonen, het recht heeft (?) om de intrestvoet aan te passen.

Toch eens controleren!

Reclame

Terug naar “Kopen”