interpretatie vonnis

Emiel9
Topic Starter

interpretatie vonnis

#1 , 28 mei 2016 09:31

Er is eindelijk een vonnis van de Familierechtbank inzage alimentatie. Ik was de eiser, tegenpartij 'vordert tevens verzoeker te veroordelen tot de gedingskosten, met inbegrip van de rechtsplegingvergoedeing (begroot op 2.640 euro)'

Vonnis zegt:

Om deze redenen,
......

Ontvangt de vorderingen, doch wijst zowel de vordering van verzoeker als de vordering van verweerster af als ongegrond.
Leggen de kosten van deze procedure begroot op het rolrecht van 100 euro bij de helften ten laste van partijen en slaat de gevorderde rechtplegingvergoeding(en) om.

Verklaart onderhaving vonnis uitvoerbaar bij voorraad, spijts elk verhaal en zonder borgstelling.

-----------

De procedure was dus een nuloperatie, alimentatie blijft ongewijzigd.

Wat met de kosten? Ik begrijp niet goed was het vonnis zegt....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2016 09:52

U hebt als eiser 100 euro rolrecht betaald. Verweerder moet u de helft, dus 50 euro betalen. Verder moet geen enkele partij aan de andere een rechtsplegingsvergoeding (= bedrag als tussenkomst in kosten van advocaat) betalen.

Emiel9
Topic Starter

#3 , 28 mei 2016 09:57

U hebt als eiser 100 euro rolrecht betaald. Verweerder moet u de helft, dus 50 euro betalen. Verder moet geen enkele partij aan de andere een rechtsplegingsvergoeding (= bedrag als tussenkomst in kosten van advocaat) betalen.

Bedankt scorpioen.
Hoe pak ik het aan voor de 50 euro? Mijn ex woont in de VS...en zal mij de 50 euro nooit betalen. Kan ik het inhouden op de alimentatie?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”