mijn turkse vriend werd vorig jaar uitgewezen terug naar zijn land

Duvessa1959
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mijn turkse vriend werd vorig jaar uitgewezen terug naar zijn land

#1 , 28 mei 2016 21:32

wij zijn nu ten einde raad . mijn turkse vriend werd vorig jaar uitgewezen in belgie na 10 jaar hier te zijn geweest , wat gebeurt er als ik nu dit jaar terug naar turkije ga als belgische en daar ga huwen . kan hij dan zo terug naar belgie komen via gezinshereniging ? we kan me aub daar een goed antwoord op geven .
dankje wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 28 mei 2016 21:55

De grote vraag is: waarom is hij uitgewezen en waarom heeft hij na 10 jaar nog geen Belgisch paspoort?

U bent van 1959. Van welk bouwjaar is deze Turkse vriend? Dat verklaart wellicht ook het een en ander.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2016 22:24

Strafblad ?
Illegaal in België geweest ?
Bevel tot uitzetting ?

Reclame

j.demoor

#4 , 31 mei 2016 10:34

“Art.40bis.§ 1. Onverminderd de meer voordelige bepalingen vervat in wetten of Europese verordeningen waarop de familieleden van de burger van de Unie zouden kunnen aanspraak maken, zijn de hiernavolgende bepalingen op hen van toepassing.§ 2. Als familielid van de burger van de Unie worden beschouwd...1° de echtgenoot,die hem begeleidt of zich bij hem voegt...Art.40ter.De bepalingen van dit hoofdstuk zijn van toepassing op de familieleden van een Belg, voor zover het betreft :- de familieleden vermeld in artikel 40bis, § 2, eerste lid, 1° tot 3°, die de Belg begeleiden of zich bij hem voegen...Voor wat betreft de in artikel 40bis, § 2, eerste lid, 1° tot 3° bedoelde familieleden moet de Belgische onderdaan aantonen :- dat hij over stabiele, toereikende en regelmatige bestaansmiddelen beschikt...”(15 DECEMBER 1980. - Wet betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen).

Zie echter art.18,21,27 Wetboek. Internationaal Privaat Recht inzake schijnhuwelijk.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Administratief recht”