Wonen in handelspand

Bifimarie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wonen in handelspand

#1 , 10 jun 2016 21:01

Beste,
Mijn vriend en ik hebben een leegstaand handelspand op het oog om te kopen. Het gaat echter over 2 grote loodsen die voordien dienden als opslagruimte voor tenten en verplaatsbare wc cabines. Gelegen in een rustig straatje
Er is nog geen woonst aanwezig. Wel een huisnummer.
Is dit mogelijk voor ons om hier te wonen en als eigen garage/opslagplaats te gebruiken?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 10 jun 2016 23:35

In een handelspand mag en niet wonen.
Indien u dat wel doet zal de gemeente u in eerste instantie moeten inschrijven - bij wijze van spreken moeten ze dat ook doen voor een kartonnen doos.
Maar gemeente en politie zal dan de nodige PV's opstellen voor inbreuken wet stedenbouw - ruimtelijke ordening - Vlaamse wooncode - inbreuken handelshuurcontract enz enz ..

U kan altijd trachten de bestemming van het pand te wijzigen. Hangt van het bestemmingsplan af.

Bifimarie
Topic Starter

#3 , 13 jun 2016 11:01

Beste,
Bedankt voor het antwoord. Denkt u dat het eventueel wel zou mogen als conciergewoning? We weten nu dat de loodsen in agrarisch gebied liggen en alleen mogen dienen als opslagruimte. Wat toch "bewaakt" mag worden tegen inbraken?

Mvg,

Reclame

sloeberken

#4 , 13 jun 2016 12:11

Beste,
Bedankt voor het antwoord. Denkt u dat het eventueel wel zou mogen als conciergewoning? We weten nu dat de loodsen in agrarisch gebied liggen en alleen mogen dienen als opslagruimte. Wat toch "bewaakt" mag worden tegen inbraken?

Mvg,
Dat zou ik betwijfelen of dit een geldige rede zou zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Kopen”