Huishuren

Kichisan
Topic Starter

Huishuren

#1 , 17 mei 2016 00:09

Hallo binnenkort ga ik alleen gaan wonen in een sociale woning, ze hebben me uitgelegd dat mijn waterverbruik in begrepen in de huurprijs. Mijn vraag is nu wat als meer of minder verbruikt? Gr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 17 mei 2016 08:05

U huurcontract goed lezen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Kichisan
Topic Starter

#3 , 08 jun 2016 19:44

Ik ben reeds verhuist naar mijn nieuwe appartement en ben steeds op de wijkagent aan het wachten heb wel al door gegeven dat ze in de middag mogen komen maar mijn vraag is tot welke uur werken ze en werken ze int weekend zaterdag zondag ook? Want nu met dat mooi weer kan ik niet naar buiten in de middag omdat ik moeten wachten op,de wijkagent. Gr

Reclame

duma

#4 , 09 jun 2016 16:04

wat als meer of minder verbruikt?
Dat maakt niet uit. U zal niet meer of minder betalen door uw verbruik. Enkel als u ver boven het gemiddelde verbruik zit, zullen ze daar een probleem van maken en bv komen onderzoeken of er mogelijks een lek is of u erop wijzen, of ...
tot welke uur werken ze en werken ze int weekend zaterdag zondag ook?
Het nut van een inschrijving is net ook dat ze komen controleren of u er daadwerkelijk woont. Als ze op voorhand zouden laten weten wanneer of u met hen een moment probeert af te spreken dan zou u ervoor kunnen zorgen dat u daar bent terwijl u er niet woont.
Sommige wijkagenten willen wel 's avonds komen. Sommige zullen ook in het weekend durven komen.
U moet echter niet thuisblijven, ik neem aan dat u dat anders ook niet doet. Als u er niet bent, komt hij gewoon op een ander tijdstip nog eens langs ...

Kichisan
Topic Starter

#5 , 11 jun 2016 18:48

Ook op een zondag?

TheJudge007

#6 , 11 jun 2016 21:00

Doe normaal en zit geen ganse dagen te wachten tot die wijkagent eens zal langskomen. De eerste wijkagent die óp Zondag komt moet nog geboren worden denk ik. Bij mij is er ooit een langsgekomen na een jaar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jun 2016 23:03

Denk dat die al lang geboren zijn. Kunnen langskomen tussen 5 en 21 uur ( wetgeving huiszoeking) :D
Maar het kan zijn dat een wijkinspecteur via andere kanalen weet dat u daar effectief woont.
U woonde al in zijn/haar stuk van de zone. U was al gekend. De buren hebben het bevestigd, uw auto staat steeds voor de deur enz enz.
Wijkinspecteur verzameld de benodigde info op alle mogelijke wijzen.

duma

#8 , 13 jun 2016 10:55

Wij hebben er ooit eentje gehad die belde wanneer hij best kon langskomen (we woonden daarvoor in een ander drop - hij kende ons niet). Aangezien wij beiden in het Brusselse werkten toen, hadden wij lange dagen, dus vaak pas thuis na 18.30. Toen hij dat hoorde, heeft hij ons gewoon ingeschreven zonder boe of ba. Hij had geen zin om zo laat te komen :)

Terug naar “Huren”