Bezwaarschrift tegen gemeente voor uitbreiding school

Froggie62
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bezwaarschrift tegen gemeente voor uitbreiding school

#1 , 13 jun 2016 08:38

Wij zijn recentelijk door de gemeente per aangetekend aangeschreven om ons te informeren dat er een openbaar onderzoek loopt tegen de uitbreiding van de gemeenschapsschool. Met meerdere buren dienden we een bezwaarschrift in tegen de geplande uitbreiding. De belangrijkste reden die we aanhalen is het wegnemen van lichtinval in onze woningen en de schending van onze privacy.
En ook de grote en langdurige bouwhinder wordt als een argument beschouwd.

Mijn vraag is nu of het ook nog nuttig is om (naast de individuele bezwaarschriften) om ook nog collectief een bezwaarschrift in te dienen.
En zo ja, kunnen andere buren (die geen brief gekregen hebben van de gemeente) ook kunnen tekenen op zo een brief?
Of moeten we het dan PETITIE noemen en niet langer BEZWAARSCHRIFT?

DANK VOOR UW REACTIES!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2016 15:26

Mensen die geen brief gekregen hebben, wonen waarschijnlijk niet dicht genoeg om last te ondervinden. Zij kunnen natuurlijk altijd een bezwaarschrift indienen, maar als ze in praktijk geen last gaan hebben, zal daar geen rekening mee gehouden worden.

Je kan altijd een petitie opstarten, maar voor zover ik weet heeft een petitie geen enkele juridische waarde... Al is héél de gemeente tegen de uitbreiding van de school, als er geen enkel bezwaarschrift binnenkomt dat weerhouden worden, en de uitbreiding is volledig reglementair, dan hoeft er niemand met die petitie rekening te houden als ze niet willen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

BrainTrain

#3 , 13 jun 2016 16:40

Zo veel mogelijk individuele bezwaarschriften indienen. Naast de opsomming van de hinder die u zal mogelijks zal ondervinden loont het zeker ook de moeite om de stedenbouwkundige voorschriften te bekijken. Als daar van afgeweken wordt heb je nog extra argumenten.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”