Compromis verkoop

Siel2016
Topic Starter

Compromis verkoop

#1 , 16 jun 2016 02:22

Hallo,

Ik heb vandaag een compromis getekend waarom staat dat de acte getekend moeten worden binnen de 3 maand na aanvaarding van de lening. Er werd bij vermeld "zo snel mogelijk".

Er is dus geen vaste datum besproken en als verkoper ben ik nu bang dat er mij een datum word opgelegd en die voor mij wrsch toch te vroeg zou zijn.

Kan ik die datum weigeren en vragen voor een latere datum?
De officiële datum van de acte gaat toch om een onderling akkoord? Een vaste datum die eerst word voorgelegd aan beide partijen? Of zit ik vast aan de datum die de notaris zelf kiest met de verkoper?

Alvast bedankt voor de hulp,

Liesbet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2016 09:19

Die datum wordt gewoonlijk door de notaris die de akte opmaakt Gewoonlijk wordt hij bevestigd na gemeen overleg, want er zijn verschillende partijen die op die datum zullen moeten aanwezig zijn: Mogelijks de notaris van de verkoper , en dan nog de persoon van de bank die u de lening geeft. De datum op het compromis is maar een aanwijzing van een periode.

Reclame

Terug naar “Kopen”