Voedingwinkel - wat mag ik niet verkopen?

nazmul
Topic Starter

Voedingwinkel - wat mag ik niet verkopen?

#1 , 18 jun 2016 07:45

Wij hebben een dag winkel (zo als calling cards, ciagaretten, dranken, chips, kranten enz). Maar zeer slecht winst.
Daarom, wij willen meer nieuw producten verkopen, maar ik ben aan twijfelen wat ik wettelijke mag en niet mag verkopen.

Is er wettelijke lijst of zo wat soort producten wij kunnen wel verkopen (zonder violation) of iets aub?
(voorbeeld nieuw producten: kinder spellen, gift items, cosmetics lipstick, jewels, enz)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2016 21:42

Neem eens contact op met een zelfstandigenorganisatie of met FOD economie.
In elk geval moet alles wat u verkoopt in de statuten van uw onderneming staan.
Tevens bij verkoop van voedingswaren voldoen aan de normen van bewaring.
Uiteraard mag u daar geen giftstoffen naast zetten enz enz.

Hebt u geen bedrijfsbeheer gedaan?

nazmul
Topic Starter

#3 , 22 jun 2016 09:27

Dank u wel.

Ik ben fulltime programmeur (zo veel tijd heb ik nog niet) maar mijn partner is eigenaar van voeding winkel, hij had geen bedrijfsbeheer. ik zal laat hem leren via http://www.bedrijfsbeheer.com , daar is ook thuiscursus 140euro.

Reclame

Meeboo

#4 , 22 jun 2016 09:42

Hoe kan deze een winkel starten zonder getuigschrift bedrijfsbeheer vraag ik me dan af?????????

Blaatpraat

#5 , 22 jun 2016 10:00

Hoe kan deze een winkel starten zonder getuigschrift bedrijfsbeheer vraag ik me dan af?????????
Partner heeft getuigschrift bedrijfsbeheer.
Als beide al meer dan 6 maanden samen zijn, mag je perfect een zaak opstarten waarbij de partner een getuigschrift heeft.
Dit wel in het geval van een eenmanszaak.

Terug naar “Handelspraktijken”