Accident op autostrade

Vlienn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Accident op autostrade

#1 , 20 jun 2016 19:00

Hallo allemaal :)

Had even een vraag over wie in fout zal worden gesteld bij dit accident ....

Ik reed op de invoegstrook voor de autostrade op te rijden, er was veel fille.
Zet mijn pinker aan en reed stilletjes door en keek waar ik kon invoegen. Er was een ruime plaats om in te voegen dus ik ging de rijstrook op. 5a 6 meter vooruit gereden en voor mij stopt er een auto door de fille. Ik stop ook en dan plots knalt die vrachtwagen achter mij op mijn achterkant van de auto.
Blijkbaar zou ik in fout worden gesteld ..
Wat ik helemaal niet begrijp aangezien ik al was ingevoegd en reed op de rijbaan...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 21 jun 2016 09:22

Als het effectief zo is, zoals jij nu vertelt, is de vrachtwagen in fout.
Tenzij deze kan aantonen dat jij abruusk stopte zonder een geldige reden hiervoor te hebben, is hij in fout omdat hij niet tijdig kon stoppen.
Natuurlijk ervan uitgaande dat je hem de pas niet afgesneden hebt bij het oprijden van de autosnelweg.

Meeboo

#3 , 21 jun 2016 09:33

wat staat er op het EAF genoteerd? Daar zal de verzekering rekening mee houden

Reclame

Lanox

#4 , 21 jun 2016 09:45

Waar heeft de vrachtwagen u geraakt? Vol op uw volledige achterzijde, of op de linkerhoek van uw achterzijde?

Vlienn
Topic Starter

#5 , 22 jun 2016 13:59

Hallo allemaal ,

Ik had genoeg tijd om in te voegen :) want normaal laten de vrachtwagens je er helemaal niet op ... en er was genoeg ruimte om in te voegen. En als ik nog enkele meters vooruit ben gereden voor ie tegen me op knalde was ik al ingevoegd en lette ie volgens mij niet op.
Want het was fille en die voor me stopte dus ik ook en hij moest me gezien hebben aangezien ik er al op reed :)
Ik ben helemaal niet geraakt aan de zijkanten . Hij is voledig achteraan erop geknald :) en dat zie je ook aan de schade

Grtjss

mjers

#6 , 22 jun 2016 14:25

Waarom denk je dat je in fout zal gesteld worden?
Als ik uw verhaal lees kan ik enkel maar besluiten dat die vrachtwagen in fout is. Onbegrijpelijk dat de verzekering er anders over denkt...??

Vlienn
Topic Starter

#7 , 22 jun 2016 14:50

Omdat mijn verzekeraar mij heeft gezegd dat ik wss in fout zal gesteld worden. Omdat ik pas ingevoegd ben op de autostrade en de vrachtwagen zegt dat hij me niet gezien heeft.
Ik snap het niet meer.
Vorige x had ik een accident op de parking aan mijn werk dit is in proces al meer dan 1jaar.
Toen stond ik met het voorste stuk van men auto een stukje op de parkeerstrook en een stukje op het voetpad (dit moet daar om te zien naar het aankomend verkeer . Voor op de baan te geraken) er paseert een auto en hij wil parkeren op de parkeerstrook ik laat hem parkeren en stopt. Ik kijk terug naar het aankomend verkeer en die gast zet hem in achteruit en knalt op mijn voorkant opzij... schade aan mijn wagen . En wat ie dan verteld (dat had je niet verwacht e) srr dit leek me ook dik expres gedaan. En tegen de politie vertelde ie dat hij moest stoppen voor een fietser en tegen de mensen vertelde ie dat hij moest stoppen voor een voetganger. Die was zijn eigen in de neste aan het werken . Maar toch blijft het een discusie. Vind het echt erg dat dit er nu ook weer bij komt van die vrachtwagen.

Lanox

#8 , 22 jun 2016 15:19

Wat is er allemaal op het EAF ingevuld?

Vlienn
Topic Starter

#9 , 22 jun 2016 18:10

Wat is er allemaal op het EAF ingevuld?
Daar is dus de tekening op gemaakt met de 3rijbanen en invoegstrook.
Vrachtwagen is achter mijn auto getekend. Waarop je goed ziet dat ik al op de rijbaan was. Hij wou dat er bij stond dat ik ingevoegd had wat ook klopt maar ik was al op de rijbaan dus je ziet goed dat op de tekening. Hij heeft wel pijlen getrokken naar de rijbaan voor te tonen dat ik was ingevoegd. En hij eeft geschreven int frans dat hij mij niet gezien heeft...

sloeberken

#10 , 22 jun 2016 19:27

Is niet omdat je al op de rijbaan was, dat de vrachtwagen tijdig kon stoppen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vlienn
Topic Starter

#11 , 22 jun 2016 21:32

Is niet omdat je al op de rijbaan was, dat de vrachtwagen tijdig kon stoppen.
De vrachtwagen had genoeg ruimte om te stoppen. Ben geen persoon die invoegd zonder deftig te weten dak zeker bn da er afstand genoeg is.
Wss had hij gwn even niet opgelet.
Ben het beu met dat soort mensen.
Hij is zonder 1schram door kunnen gaan en ik schade vanachter aan mijn wagen en ne whiplash. Makelijk als hij er zo vanaf zou komen.

sloeberken

#12 , 23 jun 2016 08:43

De regel is voldoende snelheid halen, en invoegen op einde van de oprit.

giserke

#13 , 23 jun 2016 09:53

De regel is voldoende snelheid halen, en invoegen op einde van de oprit.
Tijdens een file is dit niet echt de regel hé? :)
Trouwens ritsen is verplicht tijdens een file. Maar wel op het einde van de invoegstrook.

Gebruiker21

#14 , 23 jun 2016 10:56

"U niet gezien hebben", is helemaal geen reden om in het gelijk gesteld te worden. Als alles gegaan is zoals u beschreven hebt:

1. U hebt op een normale manier ingevoegd.
2. U reed reeds enkele meters op het rechterbaanvak.
3. U moet stoppen omdat de wagen voor u stopt.
4. De vrachtwagen rijdt op u in (omdat hij u niet gezien heeft).

Dan is de vrachtwagen in fout. Ik begrijp niet waarom de verzekering er anders over denkt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#15 , 23 jun 2016 11:29

Verzekering zal zich baseren op de inhoud van het EAF.
In een file zien we dagelijks invoegen waar nog een doorlopende lijn is. Wettelijk invoegen doe je op het einde van de oprit.

Terug naar “Verkeersongevallen”