ontvoering kleinzoon

jeanvanderhaegen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ontvoering kleinzoon

#1 , 23 jun 2016 11:23

Hallo,

De ex van mijn zoon is met hun kind vertrokken zonder:

mijn zoon in te lichten,
een adres na te laten.

Via OCMW, advocaat en tenslotte de deurwaarder hebben wij na meer dan vier maanden haar verblijfsplaats bekomen, zolang zijn wij in het gewisse geweest.
Zij heeft al die tijd alle contact geweigerd zowel telefonisch, via mail , sms,... zelfs nu nog.

Al de pogingen van zowel mijn zoon, mijn ex vrouw, mijn jongste zoon heeft zij genegeerd.

Is dat ontvoering?

Wanneer spreekt men pshychologische mishandeling? vb.: je papa houdt niet meer van je, je papa wil je niet meer, je papa is een eikel, wij gaan je papa op zijn bakkes slaan, enz.,....
Je opa zit altijd tussen je benen en doet je pijn, we gaan opa op zijn bakkes slaan.
Je oma doet je pijn.
Dit gedurende meer dan een jaar...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2016 11:27

Is dat ontvoering?
Indien de ex het ouderlijk gezag heeft (of gedeeld ouderlijk gezag), denk ik niet dat dit als "ontvoering" kan gezien worden. Het zal eerder het niet respecteren van de omgangsregeling / coöuderschap / ... zijn.
Wanneer spreekt men pshychologische mishandeling? vb.: je papa houdt niet meer van je, je papa wil je niet meer, je papa is een eikel, wij gaan je papa op zijn bakkes slaan, enz.,....
Je opa zit altijd tussen je benen en doet je pijn, we gaan opa op zijn bakkes slaan.
Je oma doet je pijn.
Dit gedurende meer dan een jaar...
Valt niet onder psychologische mishandeling. Het kind zelf wordt hier niet onder druk gezet. Er wordt enkel een slecht beeld opgehangen van papa, oma, opa. Valt ook niet goed te praten, uiteraard, maar ik denk niet dat men dit als psychologische mishandeling van het kind zal zien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”