Bankkantoor maakt valse beloftes ...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Bankkantoor maakt valse beloftes ...

#16 , 24 jun 2016 14:13

We gaan er wel mee verder en zeker een klacht indienen bij de bank zelf. En uiteraard van kantoor veranderen.
Dat kan je uiteraard altijd doen. Maar gerechtelijke stappen ga je niet kunnen ondernemen. (Afin, je kan dat altijd, maar het gaat je alleen maar geld kosten en je gaat geen gelijk krijgen.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nomafo
Topic Starter

#17 , 24 jun 2016 14:23

Dat was het beste tarief dat we al van in het begin hadden. De bank heeft nog willen verhogen (ivm de 10000 euro, zie beginpost) naar 2,9, maar dat hebben we niet aanvaard.

We gaan niet van bank veranderen, enkel van kantoor. Dat moet toch mogelijk zijn dacht ik.

Ik heb zonet de aflossingstabel bekeken. Daar staat van maand 1 tot de laatste maand steeds hetzelfde bedrag op. Kan dat niet duiden op een vaste rentevoet?
De pagina daarachter staat dan weer vermeld dat het een variabele rentevoet is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 jun 2016 14:30

Daar staat van maand 1 tot de laatste maand steeds hetzelfde bedrag op. Kan dat niet duiden op een vaste rentevoet?
Dit is normaal. Aangezien men de rentevoet nog niet weet voor binnen 10 jaar en 15 jaar, kan men daar moeilijk rekening mee houden. Vandaar dat men een simulatie maakt met de huidige rentevoet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Didymus

#19 , 24 jun 2016 14:37

Bij een variabele rentevoet krijg je toch normaal gezien ook een worst case renteberekening?
"sowieso" schrijf je zo.

nomafo
Topic Starter

#20 , 25 jun 2016 18:25

Bij een variabele rentevoet krijg je toch normaal gezien ook een worst case renteberekening?
Inderdaad, daar vragen we al een week naar, maar het bankkantoor blijft voet bij stuk houden dat we die zouden ontvangen hebben.
Wat niet zo is, wij hebben die niet ontvangen. Er was ook nooit sprake van een variabele rentevoet.

Terug naar “Kopen”