kampgebouw wordt verblijfplaats

sister_dew
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kampgebouw wordt verblijfplaats

#1 , 29 jun 2016 21:27

Beste,

sinds twee jaar wonen wij in een rustige woonwijk aan de rand van de stad. Ons huis is een halfopen bebouwing. Aanpalend aan ons huis woont een jong koppel met kinderen, met wie we een goede band hebben; aan de andere kant ligt onze eigen oprit, met daarnaast een struik, en dan de oprit van een groot huis. Nu betreft mijn vraag dit 'groot huis' (ik denk dat de gevel toch makkelijk 6m breed is). Tot enkele maanden geleden was dit een huis dat sporadisch gebruikt werd om kampen en dergelijke in te organiseren voor minderheidsgroepen. Nu en dan een beetje lawaai dus, maar niets ergs.

Nu is dit gebouw verkocht geweest aan een aannemer die zijn buitenlandse werknemers in dit gebouw laat verblijven. Voor hem is dit natuurlijk een ideaal gebouw: veel kamers, stapelbedden, elke kamer voorzien van een douche, beneden een leefruimte met kleine keuken, parking achteraan,...

Het aantal werknemers fluctueert. Soms zitten ze er met 15, soms eens met 20, soms gaan er mensen weg, soms komen er bij... Je kan je waarschijnlijk inbeelden dat + - 15 volwassen mannen ( + soms redelijk veel bier) voor nogal wat lawaai zorgen. Als ze echt overdrijven (luid zingen 's nachts enzo) dan gaan we vragen of ze stiller kunnen zijn. En dan zijn ze wel zeer vriendelijk. Maar het is ook logisch dat zo veel mannen bij elkaar wel wat lawaai maken, wat ze ook doen, zeker als het mooi weer is en de ramen openstaan en iedereen buiten van het zonnetje geniet.
Ook 's ochtends is het soms echt vervelend. Vanaf 5.00 beginnen deze mannen aan hun dag: een stuk of 8 camionetten die gevuld worden, motors die draaien, deuren open en toe, luide muziek, geroep, en dat allemaal pal onder het raam van onze slaapkamer, aangezien de oprit daar ligt.

Nu is mijn vraag concreet of deze verandering van functie van het gebouw zo maar kan? Dit was oorspronkelijk een 'kampgebouw' voor liefdadigheidsinstellingen en is nu een voltijdse verblijfplaats. Aan de andere kant is het geen permanente verblijfplaats aangezien het gaat om buitenlandse werknemers, hun domicilie ligt dus in hun thuisland.

Verder vroeg ik mij af waarop het maximaal aantal mensen dat in een gebouw mag verblijven, berekend wordt?

Voor de duidelijkheid: ik wil zeker geen ruzie met deze mensen. Ik wil gewoon weten of deze situatie koosjer is of niet. Wie weet vinden we in het antwoord ook een beetje gemoedsrust.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2016 21:59

Bij gemeente nagaan wat de bestemming van het gebouw is.
Bij overlast de politie bellen en laten vaststellen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”