verkoop huis

cdeschepper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkoop huis

#1 , 30 jun 2016 13:24

Ik heb geen contact meer met mijn 2 van mijn 3 kinderen, maar ook geen slechte relatie
Ik sta op het punt een eigendom/woonst te verkopen (daarvoor verhuurd) waardoor mijn kinderen en kleinkinderen hier akkoord voor moeten geven.
Mijn kinderen willen echter niet tekenen, enkel alleen als ik mijn deel van het huis laat vastzetten. Dit is bij de notaris doorgegeven.
Mijn kleinkinderen gaan wel akkoord. Dit zijn kinderen van de dochter waar ik wel nog contact mee heb.

Kan zoiets zomaar of dien ik hiervoor gerechtelijke stappen te zetten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 30 jun 2016 15:26

- Waarom moeten je kinderen & kleinkinderen hun akkoord geven ?
- wat bedoel je met "jouw deel van het huis laten vastzetten" ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Sirkii

#3 , 30 jun 2016 20:55

Je kinderen/kleinkinderen zijn door erving al een deel eigenaar van dat huis en moeten inderdaad meetekenen. Zij hebben na verkoop recht op hun respectieve delen doch proberen te bekomen dat ook uw deel (dat je besteedt naar eigen keuze) geblokkeerd wordt.

Enige uitweg als kinderen/medeeigenaars niet willen tekenen is via vrederechter de gedwongen verkoop vorderen.

Reclame

Sirkii

#4 , 30 jun 2016 20:56

Je kinderen/kleinkinderen zijn door erving dus al een deel eigenaar van dat huis en moeten inderdaad meetekenen. Zij hebben na verkoop recht op hun respectieve delen doch proberen te bekomen dat ook uw deel (dat je besteedt naar eigen keuze) geblokkeerd wordt.

Enige uitweg als kinderen/medeeigenaars niet willen tekenen is via vrederechter de gedwongen verkoop vorderen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”