Wij hebben ook 'verplicht' een verzekeringswaarborg van 3 maand moeten betalen + 1e maand huur (begin oktober moeten betalen, pas vanaf 1/12 huren) + 1/2 maand comissie = totaal +- 3000€ hebben wij direct moeten ophoesten. Wij zeiden ook tegen dat immokantoor, dat 3 maand niet meer kon, maar ofwel betaalden we dit, ofwel zochten ze verder naar ander huurders.
Schandalig vindt ik dit, ze zetten eigenlijk het mes op de keel. Kan je dat immokantoor niet aanklagen voor chantage ofzo??
We zijn wel al naar de huurdersbond geweest ondertussen, en we kunnen die 3e maand terugeisen, van de verhuurders, dus die immo staat weeral lekker veilig. Maar de verhuurders wisten niet eens dat er 3 maand waarborg moest betaald worden
We hebben dit besproken bij de huurdersbond, en wij gaan dit zo laten om volgende redenen: Zoals is 99.99% van de huurcontracten staat dat huisdieren verboden zijn, wij hebben 3 honden
Nu ken ik de regels ivm met schending privacy wel, en met die clausule over huisdieren ....
Maar als je een tuin hebt van 2000m², niet echt aangelegd, meer weiland + boomgaard erachter, snap ik echt niet waarom geen honden, katten en duiven mogen gehouden worden (die 3 staan in huurcontract). Dus hangbuikvarkens, geitjes, koeien, leeuwen, giraffen, goudvissen, ... dat mag dan wel
Wij hebben brave, getrainde honden (mijn vriend is hondentrainer), dus het huis zal niet opgegeten worden
Dus dit is de reden waarom wij die 3e maand van de verhuurders niet terugeisen

, als ze het te weten komen , kunnen we steeds zeggen dat ze een extra maand hebben gekregen, dus 620€ meer zekerheid