Ik heb iemand geslagen nadat ik een duw kreeg

Virginie R
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ik heb iemand geslagen nadat ik een duw kreeg

#1 , 04 jul 2016 16:22

Beste,

Ik had ruzie met een vrouw in een restaurant waar zij werkte , We zijn oude bekenden en kregen ruzie, zij duwde mij en ik viel op de grond en toen heb ik haar een klap in haar gezicht gegeven. Er is bij beiden geen schade. Toen riep ze security en liet mij door 2 mannen buitengooien ( ik lag weer op de grond en ze gaven mn hond een flinke trap). Ik wist niet dat zij daar werkte en was daar aan het eten met een vriendin.

Nu ben ik bang dat ze dit voor de rechtbank gaan trekken en ben ik bang voor de gevolgen,

Heeft iemand hier helaas ook ervaring mee gehad ?

Mvg
V

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 04 jul 2016 16:44

Als zij begonnen is en er geen schade is, zou ik mij daar niet te druk in maken. Getuigen zijn wel nuttig natuurlijk/

Virginie R
Topic Starter

#3 , 04 jul 2016 16:56

Zij heeft veel getuign , ik alleen een vriendin...maar dat telt volgens mij niet...en het was in een openbare plaats. Ik ben me kapot geschokken van mezelf....Dank voor je reactie.

Reclame

eylis

#4 , 04 jul 2016 17:58

was jij in dat restaurant met je hond? Mocht dat?

sleper

#5 , 04 jul 2016 18:11

was jij in dat restaurant met je hond? Mocht dat?
als die hond niet rookt......................

Virginie R
Topic Starter

#6 , 04 jul 2016 20:11

Ja mn hondje was erbij....geen probleem , die gedraagt zich.....maar ik weet niet of dat een rol gaat spelen.....hij gaat vaker mee op restaurant en niemand die er last van heeft. Uiteraard vragen we eerst toestemming bij het boeken....

Franciscus

#7 , 04 jul 2016 21:42

Duwen is ook opzettelijke slagen en verwondingen dus zou uw slag beschouwd kunnen worden als zelfverdediging.
Kan ook wederzijdse slagen en verwondingen zijn.
Security in een restaurant .... hopelijk zijn die in het bezit van hun vergunning - een badge zien hangen ...?
Hond trap geven dat is dierenmishandeling ...
Mogelijk heeft het restaurant camera's daar kan een en ander duidelijk mee gemaakt worden.
Op de grond gooien is ook opzettelijke slagen en verwondingen en gezien met twee is dat in bende en daar tilt het gerecht zeer zwaar aan. Zeker als het echt security was en evenzo als ze zich voordeden als.
Dat het uw vriendin is doet niets ter zake net zo min als de andere personeel zouden zijn uiteindelijk beslist een rechter over de waarde van de getuigenis.

Iemand die als eerste aangifte doet en dan nog liefst met een doktersattest heeft een licht voordeel bij de beoordeling ... zeker als mocht blijken dat het effectief zo gebeurd is.

PS waarover ging de ruzie?
PSPS is het eten betaald geworden?

Virginie R
Topic Starter

#8 , 05 jul 2016 08:52

Uuiteraard is het eten betaald. Het is een familie questie.......Zij had een relatie met mn broer en genoot fijn mee van alles van hem en onze familie. Toen is mijn broer gestorven en toen begon ze nadien een relatie met mn jongste broer en weer fijn meeleven van zijn geld en de de familie voordelen. Toen verloor mn jonste broer zn goeie job en toen heeft ze hem gewoon gedumpt (na aan jaar of 10) en is ze smerige verhalen gaan rondstrooien. Ze heeft mn familie heel verdrietig gemaakt. Zelf werkt ze in het zwart en heeft al een dodelijk ongeluk veroorzaakt. ik wilde opkomen voor wat ze mn familie heeft aangedaan. Het waren geen echte security...gewoon een paar stoeren mannen die deden alsof ze security waren. Als ze dit in proces gaan trekken , komt dat ook allemaal boven natuurlijk en het zwarte geld van dat restaurant ook. (dat ongeluk is al voorgekomen). ik had t natuurlijk niet moeten doen , maar van mn familie blijf je af ! Ik ben heel dom geweest , maar ik steiger als ze mn familie iets aandoen (leugens verspreiden en zo)
Dank voor je antwoord.

sloeberken

#9 , 05 jul 2016 08:58

Voor zoiets zijn er toch heel wat andere middelen, die onze rechtsstaat ons bieden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”