uitnodiging tot verschijnen

niek
Topic Starter

uitnodiging tot verschijnen

#1 , 31 okt 2008 17:32

ik heb een brief van de politie ontvangen waarop staat 'uitnodiging tot verschijnen'.

verder staat er nog: 'ik verzoek u te willen verschijnen op het commissariaat voor een verhoor betreffende een zaak die u aanbelangt.

dan een aantal data waarop ik zou kunnen komen en staat er ook nog bij:
belangrijk: er zal slechts één uitnodiging worden overgemaakt per dossier.
In het geval u zich niet kan vrijmaken of liever een andere afspraak zou willen maken, gelieve dan contact op te nemen om een andere afspr te maken..

Gelieve u te voorzien van huidig bericht, uw identiteitskaart en rijbewijs.

Waar zou dat voor kunnen zijn??
De reden van verhoor staat er niet op en het lijkt me ook niet verplicht te zijn, of toch?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 31 okt 2008 20:48

Wat heb je mispeuterd? 8)

Grapje hoor, dit is een standaard 'uitnodiging' om eens langs te gaan. Daar wordt nooit enige verduidelijking op gezet of zelfs telefonisch doorgegeven.
Er zit niets anders op dan erheen te gaan en dan zal je wel merken waarover het gaat.

artliner

#3 , 31 okt 2008 22:46

Heb ik ook al meermaals meegemaakt.

Gewoon gaan luisteren.

Soms gaat dat over geschillen (tussen mensen/buren) waarvan men denkt dat jij er meer over weet of iets gezien hebt. Of zelfs een vermist persoon.

Dan doe je gewoon je verhaal.

Ben nog nooit 2 keer voor dezelfde zaak moeten terug gaan dus hadden ze voldoende informatie denk ik.

Ik zou zeggen ga ernaar toe en help de politie in het oplossen van een of ander probleem. Ook jij zou als het zich voordoet graag hebben dat de politie problemen voor je oplost.

Niets aan de hand.

Reclame

HOLA
Topic Starter

#4 , 11 nov 2008 22:01

het is niet verplicht

het zou kunnen dat ze uw vrije tijd beroven .

soms worden moordpogingen zelfs niet onderzocht

bezigheidsterapie?

Creatief

#5 , 12 nov 2008 10:26

Ik heb dat ook enkele jaren geleden meegemaakt.
Ik dacht het ging over de 3 gestolen fietsen van onze dcohter en was dus in blijde verwachting ... Hoopte dat ze die terug hadden gevonden.

Het ging om iets heel anders: aan een kruispunt stopte ik met mijn wagen, niets vermoedend dat er een politieagent in burgerwagen achter me stond, merkte ik dat mijn assenbak proppensvol zat. Voor de allereerste keer gooide ik die uit op de openbare weg.

Twee dagen later zat er een briefje in de brievenbus om me aan te melden. Ik was het ledigen van mijn assenbak al lang vergeten, maar daar draaide het om.

De politieman in burgerwagen had me doorgegeven aan de plaatselijk politie van mijn gemeente. Gedurende 2 uren werd ik verhoord. Het had een voorbeeldproces kunnen worden met 500 € boete. Omdat de politie mijn geboorteplaats niet konden terugvinden via hun pc, zat er niets anders op dan het proces-verbaal te verscheuren.

Pfff, ik heb mijn lesje toen wel gehad.

Terug naar “Archief”