Voorlopig rijbewijs.

Mallocake
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Voorlopig rijbewijs.

#1 , 14 jul 2016 12:04

Hallo iedereen,

Ik had in juni 2012 m'n voorlopig rijbewijs verworven maar heb hier door omstandigheden niets mee gedaan. Dus is dit vervallen in juni 2015. Twee weken geleden heb ik dan 20 uur gevolgd bij de rijschool en m'n attest verworven om zelfstandig te kunnen rijden. In stadhuis zeggen ze dat ik pas opnieuw een voorlopig rijbewijs kan krijgen in 2018.

Deze morgen las ik dat de regel van 3 jaar tussen 2 voorlopige rijbewijzen vervalt. Is dit ook geldig voor mij of geldt dit niet omdat er een andere wet van toepassing was?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 14 jul 2016 12:16

De wachttijd van 3 jaar na verval van uw vorig voorlopig rijbewijs is helaas ook voor u van toepassing. De Vlaamse regering denkt eraan om die idiote in januari 2014 zonder overgangsmaatregelen ingevoerde regel terug te schrappen. Als je niet kan wachten heb je maar één optie : dure rijlessen blijven nemen tot je voldoende goed rijdt om met de rijschool je examen af te leggen. Mijn zoon was in januari 2014 (na vervallen voorlopig rijbewijs waar niet veel mee gebeurd was) z'n 20 uur aan't volgen toen de wet gestemd werd en hij heeft een kleine 2 jaar moeten wachten voor hij z'n 2e voorlopig rijbewijs kreeg. Ondertussen heeft hij z'n echt rijbewijs maar hij heeft gewacht omdat hij voor z'n werk niet echt een rijbewijs nodig had.

We hebben zo luid we konden bij alle relevante instanties geprotesteerd maar natuurlijk haalde dit niets uit ...

Mallocake
Topic Starter

#3 , 14 jul 2016 12:25

Ja, ik begrijp dat ik moet wachten. Maar als ze die regel terug schrappen, kan ik het dan wel krijgen? Of moet ik toch tot 2018 wachten tot ik weer m'n voorlopig kan krijgen?

Reclame

Blaatpraat

#4 , 14 jul 2016 12:53

Wat je deze voormiddag gelezen hebt, is een voorstel, er is nog niets concreets uitgewerkt en zeker dus nog niet in voege.
Het is afwachten tot deze regel in voege gaat, om dit te weten te komen.

Voor hetzelfde geld moet je nog 2 jaar wachten voordat de wijzigingen waar de media vanmorgen over sprak in voege gaan, en ben je er dus niets mee...

Mallocake
Topic Starter

#5 , 14 jul 2016 13:00

Ok, bedankt!

Terug naar “Andere”