Achterhouden van commissie

BoWns
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Achterhouden van commissie

#1 , 15 jul 2016 00:34

Van oktober 2014 tot en met juni 2016 was ik zelfstandig demonstratrice bij het bedrijf X.
Sinds Juli ben ik dus gestopt.. In de samenwerkingsovereenkomst staat dat de commissie ten laatste op de 11de van de volgende maand uitbetaald wordt. Deze maand kreeg ik te horen van de regiomanager dat mijn commissie van 940 EURO niet uitbetaald zal worden omdat men mij verdenkt te werken bij de concurrent ( in het contract staat een concurrentiebeding van 6 maand). Dit kan uiteraard niet kloppen want ik heb de zelfstandigheid op mijn naam volledig stopgezet.
Wat kan ik tegen het bedrijf beginnen om alsnog mijn commissie te ontvangen?
Dien ik een advocaat te nemen voor deze zaak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel

#2 , 15 jul 2016 07:30

Aangetekende ingebrekestelling sturen kan reeds veel doen

Gebruiker21

#3 , 15 jul 2016 10:44

verdenkt
Ze moeten niet "denken", ze moeten "weten". Als ze niet kunnen bewijzen dat het zo is, is het niet zo. Inderdaad een AS opstellen waarin je de commissie eist waar je recht op hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie

#4 , 15 jul 2016 10:55

Wat staat er in je zelfstandig contract wat concurrentie beding betreft ???
Als je geen vennootschap was maar een één man zaak, dan telt die overeenkomst nog steeds, als er natuurlijk daar iets over instaat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”