dringend wat advies gevraagd

kenendi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

dringend wat advies gevraagd

#1 , 18 jul 2016 04:06

mijn oudere zuster haar oudste dochter is weg gelopen van thuis en bij mij terecht gekomen

zij is de situatie thuis meer dan beu

ik volg die situatie al heel haar leven op de voet en ik kan niet anders dan haar volledig gelijk geven

ze is 16j oud en moet het al zeker 11 jaar uitzitten met de nieuwe vriend van de mama die alles behalve
bezorgt is om de dochters van

zo kan ik al zeker meer dan 10 weten uit het album kinderrechten aankruisen waar gigantisch tegen gezondigd word

ikzelf worstel al jaren met het idee "ik kan mijn eigen zuster toch niet aangeven" ik probeer dan ook al jaren
mijn zuster tot het verstand te brengen dat wat er nu gebeurd gewoon niet kan of mag

maar ik moet er bij vertellen ook zij kijkt niet naar al haar dochters om zij is eerder te lui

ik kan in deze text echt niet uiten hoe erg de situatie is maar ik kan er wel bij vertellen dat een kind van 16 helemaal anders moet
denken leven en etc

om even te schetsen wat er zoal haande is
ze krijgt al jaren geen kleren meer tenzij van mijn ouders of rondom ,verkregen snoep koek of dessert kan geen sprake van zijn.
bij het thuis komen van school is het rap eten ,afwas doen nog wat verplichte huishoudelijke taken doen en dan naar bed of kamer
ten laatste 20u. (16j) geen internet of etc .2 van de dochters ,de ander 15j ,zijn ook zo heel hun leven lang voort gebracht.
als ze wat nodig hebben en het durven vragen volgt een uren lange discutie met de vriend, die altijd gelijk heeft en nooit iets misdoet.
alles wat ze krijgen voor hun verjaardag of noem maar op word hen afgenomen als straf omdat ze ms eens een half bekertje te veel
limonade hebben gedronken of omdat ze iets durven zeggen hebben waar familie bij was, respect krijgen ze niet
omdat ze volgens de vriend geen respect geven ( volgens mij weten ze gewoon niet wat respect is) .maar het mooie aan heel de story,
dochtertje lief van 6jaar die mag alles ,lekker vlijtig zakje chips, uit papas kast, die met een ketting achter slot en grendel zit,
is geen enkel probleem, om 23u s avonds voor tv netflix of zo met een lekkere fles cocacola voor de neus, en alst moet
een lekker crijmpje waar ze waarschijnlijk maar 2x aan likt, en zij mag ook overal mee naartoe terwijl ze mama lekker slaat als
ze in de winkel haar zin niet krijgt ,,,en zo kan ik echt nog uren door gaan, dit kan in mijn ogen geen leven voor een kind zijn

ik zelf ben papa van 2 zoontjes dus ik weet hoe kinderen hebben aanvoelt maar ik ben er trots op en doe er alles voor.
het ergert mij dan ook dat de mama daar liever op simpsons aan het tokkelen is dan eens hoor te hebben naar haar dochters.
en dan zwijg ik nog over hun finansiele kant wand dan ga ik volledig uit men dak .

ik zelf zou niet liever willen dan dat ze bij mij blijft dan kan ze op zen minste eindelijk eens voelen wat liefde respect en beleefdheid inhoud

maar de moeder is intussen al van plan mij gerechtelijk aan te vallen hoorde zelfs al dat er sprake zou zijn van ontvoering wat totaal niet
aan de orde is tegendeel ik vertelde de dochter ook heel duidelijk dat ze goed moet nadenken wand dat dit een heel drastische beslissing is

maar om op mijn vraag te komen wat kan en mag ik doen of welke rechten heeft zij om het op haar gewilde manier te kunnen doen

huis waars gaan lijkt mij niet de beste oplossing aangezien er nu al gedreigd word dat alles haar schuld is

dit is een heel serieuze situatie dus ik hoop ergens hulp te krijgen wand ik weet zelf niet hoe ik zoiets moet aanpakken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 19 jul 2016 09:41

maar de moeder is intussen al van plan mij gerechtelijk aan te vallen hoorde zelfs al dat er sprake zou zijn van ontvoering wat totaal niet aan de orde is
Dit is op zich WEL aan de orde: u weet waar het kind normaal gezien verblijft, en brengt het niet terug naar de ouders (los van de redenen die je daarvoor zou hebben). Dit kan als ontvoering beschouwd worden.
tegendeel ik vertelde de dochter ook heel duidelijk dat ze goed moet nadenken wand dat dit een heel drastische beslissing is
De dochter heeft helemaal niets te beslissen. Ze is minderjarig. Je moet haar vertellen dat ze zo snel mogelijk terug naar huis moet, aangezien jij anders serieus in de problemen kan komen.
dit is een heel serieuze situatie dus ik hoop ergens hulp te krijgen wand ik weet zelf niet hoe ik zoiets moet aanpakken
Het enige dat je zou kunnen doen, is klacht indienen wegens mentale mishandeling van de dochter. Ga met haar naar de politie met uw verhaal en vraag hen hoe het verder moet. Zij kunnen een PV opmaken en jullie aanraden hoe hiermee verder te gaan. Maar belangrijkste is wel dat de dochter terug naar haar ouders gaat, om problemen voor u te vermijden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#3 , 19 jul 2016 10:58

Dochter is 16 jaar, ze kan beslissen en zelf stappen ondernemen.

http://www.kinderrechtencommissariaat.be/

http://www.kinderrechten.be/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 19 jul 2016 11:19

Maar ze staat wel onder het ouderlijk gezag tot ze 18 is. Dus zomaar bij de TS gaan wonen, tegen de zin van de ouders, kan niet zomaar, tenzij er een uitspraak van een jeugdrechter zou zijn die dit tegenspreekt. Dochter kan inderdaad zelf stappen ondernemen, maar niet zomaar, op eigen houtje, elders gaan wonen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#5 , 19 jul 2016 12:56

Maar ze staat wel onder het ouderlijk gezag tot ze 18 is. Dus zomaar bij de TS gaan wonen, tegen de zin van de ouders, kan niet zomaar, tenzij er een uitspraak van een jeugdrechter zou zijn die dit tegenspreekt. Dochter kan inderdaad zelf stappen ondernemen, maar niet zomaar, op eigen houtje, elders gaan wonen.
Volkomen mee eens, kan geplaatst worden in dit geval.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus

#6 , 19 jul 2016 14:42

Ga naar de politie -,vraag contact met de jeugddienst en daarvan eerst de sociale dienst.
Laat uw nicht haar verhaal doen . Deze zullen contact nemen met jeugdrechter / parket.
Veel kans dat nichtje bij u mag blijven en dat er een sociaal onderzoek zal volgen maar dat zijn uw zorgen niet.
Doe dat zo snel mogelijk ... anders kan u inderdaad zwaar in de problemen komen. (Ga daar nu niet over uitweiden ).
U hebt nu nog tijd om vanmiddag langs die dienst te gaan dan kunnen ze nog mer magistraat contact nemen.

PS het plaatsen van nichtje kan perfect bij u.
Zeker als u voor haar een aparte slaapkamer hebt.
U kan dan ook voor en eventueel voor de andere nichtjes zelfs het als voogd worden aangesteld en dus het ouderlijk gezag uitoefenen.

Vanaf 14 jaar moet de jeugdrechter zelfs de kinderen horen.

Terug naar “Echtscheiding”