Schrapping uit de bevolkingsregister

KensalRise
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schrapping uit de bevolkingsregister

#1 , 19 jul 2016 15:35

Hallo,

Ik ben Belg maar ben drie jaar geleden naar London verhuisd en woon en werk hier sindsdien. Ik ben nog steeds ingeschreven in het bevolkingsregister van mijn gemeente in Belgie op mijn vorig thuisadres waar mijn ouders nu wonen. Ik vroeg mij af of ik mij af wat de voor- en nadelen waren als ik mij zou uitschrijven? Als ik mij zou uitschrijven ben ik dan niet meer aan het Belgische socialezekerheidsstelsel onderworpen? (met andere woorden, kan ik dan niet meer genieten van de belgische ziektesverzekering?) Zijn er andere nadelen?

En wat zijn de voordelen? Is het legaal verplicht om zich uit te schrijven?

Alvast bedankt voor uw advies!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 19 jul 2016 15:40

Van al je vragen, kan ik er momenteel maar 1 beantwoorden, en dat is je laatste:
Ja, je bent verplicht om je uit te schrijven.
Je moet namelijk ingeschreven staan op de locatie waar je het meest op een jaar tijd verblijft, aangezien dat nu in London is (je woont en werkt er), mag je niet meer in België ingeschreven zijn.
Je mag wel altijd je 'oud' adres als referentie-adres opgeven mocht er iemand je nodig hebben in dit land.

mava105

#3 , 19 jul 2016 16:09

Nu pleeg je domiciliefraude en dat is strafbaar.

Reclame

Franciscus

#4 , 19 jul 2016 16:27

Of je moet elke dag naar huis komen of zeker in de weekends.
Waar wordt u belast?
Hebt u een auto en waar is die ingeschreven?

KensalRise
Topic Starter

#5 , 19 jul 2016 17:27

Ik kom zeker een paar keer per maand naar huis maar niet elk weekend. Ik ben ook niet van plan om nog lang in London te blijven. Ik ben wel belast in London.

Franciscus

#6 , 19 jul 2016 17:40

En bent u in GB ingeschreven en geregistreerd bij de B ambassade?

KensalRise
Topic Starter

#7 , 20 jul 2016 15:04

neen, niet ingeschreven bij de Belgische ambassade.
Niet zeker wat u bedoelt met 'ingeschreven in GB'? Ik heb een National Insurance number hier, maar weet niet of dit wilt zeggen dat ik hier ben ingeschreven.

Bedankt voor alle reacties!

Terug naar “Administratief recht”