Is een baseball bat een wapen?

ChristophePaus
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Is een baseball bat een wapen?

#16 , 17 jul 2016 12:21

Ik meen dat ik het met de laatste toelichting van Asperger wel kan doen.
Dank aan allen die hier hun mening gaven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007

#17 , 17 jul 2016 12:38

bemerking : als u geen baseballplayer bent, is het bezit van dergelijk tuig een wapen???

ChristophePaus
Topic Starter

#18 , 17 jul 2016 13:39

In mijn openingspost gaf ik aan dat ik occasioneel al eens een balletje sla.
Ik meen dat ik dan wel beschouwd kan worden als een baseballplayer, weze het niet in wedstrijdverband ...
Je opmerking zet mij echter wel aan het denken. Misschien kan ik best ook mijn honkbal en de daarvoor gebruikte handschoen bij mijn bat leggen?

Reclame

Drone

#19 , 17 jul 2016 18:39

het louter bij hebben van de bat zonder andere attributen is geen reden om u als verdachte te zien, nog een reden om deze in beslag te nemen

Gebruiker21

#20 , 18 jul 2016 10:37

Deze honkbalknuppel blijft ten allen tijde in mijn koffer liggen.
Verwacht dan ook problemen als u 's avonds door de politie voor een standaard-controle tegengehouden wordt, en gevraagd wordt wat dat ding in de koffer doet.

In uw eerste post zegt u dat u al eens graag een balletje slaat, maar naargelang het draadje vordert, wordt het duidelijk dat u het als verdedigingswapen constant in de kofferbak liggen hebt. Dit laatste is dus niet toegestaan. Dus tenzij u ten allen tijde en geldig abonnement van een baseballclub op zak hebt, en die baseball bat steeds samen met enkele ballen en andere uitrusting in uw kofferbak ligt, zou ik dat ding netjes thuislaten... Als u op een mooie zomerdag al eens met uw zoon in de wagen zit, en in uw koffer ligt de baseball bat met enkele ballen, omdat u een balletje gaan slaan bent met uw zoon, zal de politie bij een controle er geen probleem van maken dat die baseball bat in de koffer ligt, als u vriendelijk uitlegt dat u met uw zoon bent gaan sporten.

Dus zoals gezegd: alles hangt af van de context. De bat altijd in de koffer hebben als verdedigingswapen, is verboden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#21 , 18 jul 2016 11:37

Tegen de tijd dat je uw bat uit uw koffer hebt gehaald, heb je misschien al lang een slag op uw gezicht gehad. Is dus totaal nutteloos in uw koffer.

ChristophePaus
Topic Starter

#22 , 18 jul 2016 12:42

De meningen over dit onderwerp zijn nogal verdeeld ...
... en Mava 105, bedoel jij met jouw tussenkomst dat ik deze bat maar beter binnen handbereik houd en insinueer je daarmee dat ik een wild om zich heen meppende Boduognat ben?

mava105

#23 , 18 jul 2016 13:41

Als je uw bat zo graag zien en bij je hebt, hang hem dan tegen de muur in uw living.

Gebruiker21

#24 , 18 jul 2016 13:57

De meningen over dit onderwerp zijn nogal verdeeld ...
... en Mava 105, bedoel jij met jouw tussenkomst dat ik deze bat maar beter binnen handbereik houd
Dan ben je zeker de klos als je controle krijgt.
en insinueer je daarmee dat ik een wild om zich heen meppende Boduognat ben?
Jij zegt zelf dat je vreest in situaties te komen waar je zo'n bat zou nodig hebben. Vreemde mentaliteit. Ikzelf rij ook dagdagelijks ettelijke tientallen (soms honderden) kilometers met de wagen, en voel absoluut niet de behoefte een wapen in de kofferbak te hebben (ook niet in de vorm van een baseball bat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Maxime03

#25 , 19 jul 2016 16:21

Er is nog een wezenlijk verschil tussen het vervoeren van een verboden wapen (in de koffer) of het dragen van een verboden wapen (=binnen handbereik).

ChristophePaus
Topic Starter

#26 , 20 jul 2016 12:17

"... Het bijhebben van mijn bat geeft mij een gevoel van veiligheid ..."
tav Tom VDJ : Dat is wat ik gezegd heb, niet wat jij er van maakt!
Dit is nu overigens echt de laatste maal dat ik in dit topic reageer.
Ridiculiseringen zoals die van Mava zijn het overigens niet waard om op te reageren.

mava105

#27 , 20 jul 2016 12:23

Hopelijk reageert de politie dan wel zonder ridiculisering bij een volgende wegcontrole.
Hou ons in ieder geval op de hoogte.

Franciscus

#28 , 20 jul 2016 21:56

Alles hangt af van de situatie.
Baseballbat IN voertuig of eender welk tuig in direct omgeving van bestuurder of passagier dat geen deel uitmaakt van een standaard interieur van de wagen zal bij controle door politie zeker al vragen doen rijzen.... zeker in combinatie met controle naar plaats en feiten enz .
Bij een incident mag u zeker iets verwachten ... ik heb al uitspraken gehoord van ik heb dat altijd bij ...
Ook een aardappelmesje of een cutter op zak kan als wapen aanzien worden. U wordt bv bij een voetbalwedstrijd gecontroleerd. Of 's avonds in een niet werksituatie
Wet politieambt art 28 en 29 als voorbeeld.

U denkt fout een baseballbat dient op te sporten niet om u veilig te voelen in uw auto dan denkt u totaal fout en bent u ook totaal fout bezig.

sloeberken

#29 , 23 jul 2016 18:02

Iets meenemen om u veilig te voelen, is een vals gedacht van onveiligheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ChristophePaus
Topic Starter

#30 , 24 jul 2016 00:27

Ik ben al jaren niet meer gestopt door politie voor welke controle dan ook.
Vanavond dus wel! Wij passeerden langs de toegangsweg naar een lokaal muziekfestival en moesten dus stoppen. Politie was blijkbaar op zoek naar drugs want ze hadden zo'n snuffelhond bij. De koffer moest open en daar lagen dus mijn bat, een handschoen en een bal. Politie vroeg mij waarom ik die dingen bij heb. Ik legde hen uit dat we een weide bezitten een eind uit de buurt en als mijn echtgenote en ik er onze Arabo-Fries een bezoekje brengen, van de gelegenheid gebruik maken een balletje te slaan. Goeienavond nog mijnheer, mevrouw en ik hoop dat jullie er van genoten hebben.
Einde verhaal ...
Wat ik wel nog even kwijt wil is dat er op dit forum leden denken dat ze mijn gedachten kunnen lezen en zelfs die onleesbare gedachten menen als fout te moeten bestempelen. Waar halen ze het lef vandaan? Zijn diezelfden lid van de gedachtenpolitie?
Dit is toch een juridisch forum, geen genootschap van zelfbenoemde moraliserende vingerzwaaiers?

Terug naar “Andere”