Ik krijg altijd de rillingen als ik moet horen... Jij hebt de voordelen...Ja, ik heb de voordelen. Dat klopt... Maar als je het totaal kostenplaatje bekijkt, wordt er veel vergeten dat de alimentatie en die voordelen niet oplopen tegen de effectieve totale kostprijs die je maakt voor je kind.
Denk dat veel mama's en papa's waarvan het kind 80% bij hen verblijft dat wel kan beamen.
Dus dit zijn niet mijn voordelen. Dit is geld voor het kind...
Als - ooit - alleenstaande mama van twee kindjes treed ik je inderdaad volledig bij.
Ik heb zelfs eens mijn "huishouduren" uitgerekend en daar een redelijke kostprijs op geplakt. Inclusief vb. de kostprijs voor het babysitten 's avonds (niet alle dagen, maar vb. toch 2 dagen per week). Ik verschoot zelf van de kostprijs. Dat is waarschijnlijk mee de reden waarom die verblijfsco-ouderschap werd uitgevonden. Iets waar ik echter evenmin achter kan staan. Gelukkig hoef ik me er geen zorgen meer over te maken gezien mijn kinderen al lang volwassen zijn.
Maar in uw voorbeeld over die hospitalizatieverzekering zie ik echt niet in waarom vader zou moeten bijbetalen voor iets dat hij gratis kan verkrijgen.
Anderzijds zou hij best eens met zijn HR dienst gaan praten, want meer dan waarschijnlijk kan in zijn geval de regel even worden gebogen zodat hij - zoals elke werknemer met kinderen - zijn eigen kind mee op zijn hospitalizatieverzekering kan zetten, zonder dat hij daarom het kind ten laste moet nemen. Een personeelsdienst met een paar werkende hersencellen kan daar gerust een mouw aan passen.