drugs, geweld,...

bluenina
Topic Starter

drugs, geweld,...

#1 , 24 jul 2016 18:28

Ik ga het kort houden, welke strafbare feiten staan er op
- in bezit van cannabis, denk ongeveer 2 gram, in beslag genomen door politie
- in bezit van een vlindermes, werd eveneens in beslag genomen door politie (er zijn nog een aantal vlindermessen bij zijn moeder)
- slagen en verwondingen naar echtgenoot toe : barst in borstbeen, snijwonde in linker arm, kneuzing en serieuze bloeduitstorting linker borst : medisch attest oke

Gaat over mijn man, is deze morgen gebeurt, proces verbaal opgesteld door politie, hij heeft de feiten toegegeven, ikzelf ben ook ondervraagd. Is nu naar zijn moeder, ik zet scheiding volgende week in
Verder zit ik er nu zodanig onderdoor, kan ik al zijn spullen naar de politie brengen, denk dan bv aan zijn kledij,.... zodanig ik er niet meer mee geconfronteerd word.
Hij berust zich op het feit dat hij er niets aan kan doen wegens diagnose : autisme, borderline en ADHD
Relatie van 7 jaar, 1 jaar getrouwd, hij is agressief en psychotisch geworden 1 maand na huwelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2016 15:05

Voor zover ik kan lezen is uw enige vraag of u zijn spullen naar de politie mag brengen? In principe gaat de politie deze niet zomaar in bewaring nemen, denk ik. Op dit moment zal uw man nog steeds op jullie adres gedomicilieerd staan, vermoed ik (maar mag hij waarschijnlijk op dit moment niet meer in uw buurt komen). Zolang de echtscheiding niet rond is of hij geen ander domicilieadres heeft, denk ik dat je de spullen best laat staan.

Je kan ze wel alvast verzamelen en bijvoorbeeld in de garage zetten. Als uiteindelijk uw (ex-)man verhuist, kan je met een familielid / vriend afspreken dat hij of zij aanwezig is in uw huis als uw ex de spullen komt ophalen, zodat jij er niet mee moet geconfronteerd worden.

Maar naar de politie brengen? Dat zal niet gaan, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Maxime03

#3 , 25 jul 2016 16:40

Inzake het bezit van cannabis, voorziet de wetgeving een boetetarief van €90 tot €150, indien er een herhaling is binnen het jaar, wordt deze steeds verdubbeld.

Inzake het vlindermes, wat een verboden wapen is, voorziet de wapenwet slechts één strafmaat voor alle inbreuken van de wapenwet. Celstraf van 1 maand tot 5 jaar en een geldboete van €600 tot €150.000.

Inzake het intrafamiliaal geweld, celstraf van 4 maand tot 6 jaar (hangt oa af van voorbedachte rade) en een geldboete van €600 tot €6000.

De opdeciemen zijn bij de boetes hier reeds verrekend.

In het geval van de kledij en materiaal kan ik enkel bevestigen wat Gebruiker21 reeds geschreven heeft. De politie is niet in de mogelijkheid om al het materiaal van iedereen te stockeren. Indien het slechts over één koffer zou gaan, dan kan het zijn dat de politie hier als of mee instemt indien uw man deze onmiddellijk komt ophalen. Gooi alleszins niets weg...

Reclame

Gebruiker21

#4 , 25 jul 2016 16:57

Oeps, de eerste vraag gewoon over het hoofd gezien (welke straffen staan er op...). Maar dus reeds beantwoord door Maxime03...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bluenina
Topic Starter

#5 , 25 jul 2016 18:57

Thx voor jullie antwoorden want ik zit hier met 1001 vragen in mijn hoofd.
Juist naar huisarts geweest voor alle medische attesten die gevraagd worden door de politie om bij het pv te voegen. Blijkt dat ik geen barst heb in mijn borstbeen maar een serieus fractuur. Huisarts heeft me al 5 weken werkonbekwaam voorgeschreven omdat ik niet mag heffen of tillen met mijn job als verpleegkundige.
Toch nog enkele vragen aub waarop ik graag een antwoord had gezien.
1. Worden deze drie feiten apart beschouwd? Drugs, wapenbezit en slagen en verwondingen
2. Wat met mijn financieel verlies daar ik nu niet kan gaan werken, ik kan zelfs mijn huishouden niet beredderen daar alles pijn doet door deze breuk.
3. Wat is de gemiddelde duur eer deze zaak voorkomt??
4. Is het het beste dat ik een advocaat raadpleeg.
Ik heb in elk geval al zijn spullen in de garage gezet met hulp van vrienden want ik ben hier fysisch niet toe in staat. Is het het beste dat ik hem een document laat ondertekenen met hetgeen hij dan meeneemt?
Sorry voor al deze vragen
Groetjes
P

Franciscus

#6 , 25 jul 2016 23:50

1) Neen, zal als IFG geregistreerd worden - samenloop van feiten.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

5 weken werkonbekwaam...is reden om onmiddellijk gearresteerd te worden en voorgeleid bij onderzoeksrechter. Bevestiging door raadkamer
Zelfs in beroep weet ik meerdere zaken die voor de kamer van inbeschuldigingstelling aangehouden bleven.

Zorg dat politie uw documenten zo snel mogelijk heeft ( origineel laten zien en copie afgeven) en zorg dat u door slachtofferzorg en IFG beheerder verder begeleid wordt. Laat u ook registreren als slachtoffer bij parket en vraag zo wie zo een contactverbod indien hij niet aangehouden wordt.
2) stel uw werkgever en uw verzekering in kennis (rechtsbijstand) deze kunnen eventueel ook voor advocaat zorgen (meestal opzettelijke feiten uitgesloten maar raadpleeg uw polis en makelaar.
3) glazen bol indien niet aangehouden door OR dan zeker contactverbod vragen. Ophalen van goederen slechts met bijstand politie. U mag de sloten verwijderen - verwittig uw wijkinspecteur en laat uw adres +telefoon+gsm+ gegevens dader en zijn voertuig registreren in de briefingmap (wordt in veel politiezones gebruikt). Kan tot 2 jaar duren eerste aanleg en beroep indien effectief de strafrechtelijke kant wordt opgegaan. Meestal zal ook parker en OR kiezen voor psychische hulp ( psycholoog- psychiater en opvolging - IFG beheerder kan daar meer uitleg over geven.
4)Mogelijk hebt u recht op pro deo advocaat
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75
5) Idd best document laten tekenen in aanwezigheid van de politie. Maar op voorhand een inventaris.

sloeberken

#7 , 26 jul 2016 08:32

Best u laten bijstaan door een advocaat, zodat er geen fouten gemaakt worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”