Getreuzel van de verzekeringsmaatschappij

Jackrussell
Topic Starter

Re: Getreuzel van de verzekeringsmaatschappij

#61 , 14 mei 2016 07:54

Dat blijkt inderdaad geen kwaad te kunnen, maar het lijkt erop dat ze zonder akkoord ook gewoon de zaak af kunnen handelen (denken ze). Net zoals ze bijvoorbeeld ook hun eigen rechtsbijstand in gang zetten, terwijl je aangeeft dat niet te willen en zelf iemand te willen zoeken.

Ze hebben ook echt lak aan de klant. Als je ziet hoe lang het bij jou nu al sleept, hoe lang ik al achter de eindspecificatie aan moet zitten (en wie weet wat er dan nog aan discussie ontstaat) en dan zijn er me nog wel meer gelijksoortige situaties bekend.

De tweede "expert" is het nu aan het uitzoeken. Die man had vooraf aan de telefoon mooie praatjes, maar is uiteindelijk ook maar weer een radertje van het geheel van experts en maatschappijen die er onder de prijs vanaf proberen te komen, gebleken. Gelukkig heb ik zijn uitspraken destijds opgenomen.

Ik heb met hem afgesproken dat hij dit Pinksterweekend reageert. Zo niet, dan ga ik gewoon eens bij hem thuis langs. Hetzelfde geldt voor de kantoorhouder van [verzekeringsmaatschappij A] hier.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
High_hills

#62 , 14 mei 2016 23:49

Het lijkt wel of wij ook praten over dezelfde tegenexpert.

Jackrussell
Topic Starter

#63 , 22 mei 2016 16:39

Je mag geen namen noemen hier hè?

Die van mij komt uit Mol. Ik denk overigens wel dat al die experts een beetje op dezelfde manier werken. Het is 'n kliekje dat het elkaar niet te lastig maakt om in de gunst te blijven bij de verzekeringsmaatschappijen.

Reclame

High_hills

#64 , 23 mei 2016 12:40

Ja hoor.Dezelfde tweede expert.
Hun manier van werken is dus geen toeval meer.

Jackrussell
Topic Starter

#65 , 23 mei 2016 15:22

Inderdaad. Geen toeval en geen incident, maar eerder een werkwijze van deze verzekeraar en haar experts.

Sperwer87

#66 , 23 mei 2016 15:34

Misschien een tip voor in de toekomst: je mag altijd je eigen expert kiezen. Zorg dat je iemand kiesr die voor jouw belangen streeft . Ze zijn niet gemakkelijk om te vinden maar ze bestaan wel zeker.

Jackrussell
Topic Starter

#67 , 23 mei 2016 15:50

Misschien een tip voor in de toekomst: je mag altijd je eigen expert kiezen. Zorg dat je iemand kiesr die voor jouw belangen streeft . Ze zijn niet gemakkelijk om te vinden maar ze bestaan wel zeker.
Die is ook gekozen, alleen speelt die dan achteraf toch weer onder een hoedje met de eerste expert en de verzekeringsmaatschappij. Een expert die gewoon z'n werk doet, ze zullen er zijn, maar lastig te vinden. Zeker als je nog nooit te maken hebt gehad met deze "experts".

High_hills

#68 , 23 mei 2016 22:53

Inderdaad,zelf gekozen.
Maar weet u wat het is?Mijn rechtsbijstand moet hem goedkeuren om hem te betalen.Denkt u dat er dan onderling geen afspraken worden gemaakt in de trend van "Wij betalen u.U doet wat wij zeggen en dat is het bedrag zo laag mogelijk houden of akkoord gaan met de eerste expertise en ondertussen daarbij de klant naar de mond praten".

Jackrussell
Topic Starter

#69 , 23 mei 2016 22:58

Het is ook een "ons kent ons"-wereldje. Zoveel experts zijn er hier in de regio niet en het zal elkaar allemaal wel kennen. Mensen die buiten de pot pissen, maken zich meestal ook niet zo heel populair in dit soort kliekjes.

High_hills

#70 , 23 mei 2016 23:01

Als u weet wie deze zijn,mag u me dit altijd melden.

High_hills

#71 , 07 jun 2016 22:55

Gisteren werd er plots een bedrag op de rekening gestort.
Ik heb nergens bericht van gekregen en weet totaal niet hoe men aan dit bedrag gekomen is.
Ik heb ook nooit mijn akkoord voor iets gegeven.
De tegenexpert wist ook van niets,zei hij.

Jackrussell
Topic Starter

#72 , 09 jun 2016 00:52

Ook dat is weer exact een kopie zoals het hier is gegaan.

Na veel aandringen is de stelling van de verzekeringsmaatschappij dat we via de expert akkoord zouden hebben gegeven en de stelling van de expert dat de verzekeringsmaatschappij hem had verzocht het dossier te sluiten.

Ondertussen reageren beide partijen nergens meer op. Of ja, de expert reageerde wel erg opvliegerig op mijn laatste bericht. Helaas wederom geen antwoord op de vraag.

High_hills

#73 , 14 jun 2016 12:48

Eindelijk,na 5,5 maand kan het dossier worden afgesloten.
Ik heb een gedetailleerde afrekening gekregen waarbij het oorspronkelijke bedrag werd verhoogd.Gebruiksderving,BIV,...,werden ook uitbetaald.

Aan iedereen die in dezelfde situatie zit,wil ik aan raden niet te snel op te geven en akkoord te gaan met de verzekering.
Doe alle correspondentie via mail en contacteer tijdig een advocaat.

Jackrussell
Topic Starter

#74 , 14 jun 2016 16:25

Dat zijn wijze tips, Neem ook de telefoongesprekken op. Betrokkenen hebben er een handje van om A te zeggen en achteraf B te beweren. Ik wacht nog op de gedetailleerde afrekening. Nog altijd niet mogen ontvangen.

High_hills

#75 , 26 jul 2016 22:56

En hier gaan we weer!!
Vandaag een mail ontvangen dat de rechtsbijstand van mijn verzekering weigert om de factuur van de advocaat te betalen.
DIT 26 DAGEN (!!!) nadat de factuur aan rechtsbijstand werd bezorgd EN,dit is geen toeval meer,één dag na ontvangst factuur tot betaling van mijn verzekering.Hier hebben ze blijkbaar speciaal op gewacht.Lijkt mij eerder op chantage.
Men heeft er zogezegd geen weet van dat er een advocaat werd ingeschakeld.Dit is hen duidelijk meermaals meegedeeld in mail (waarop ze nooit hebben willen reageren) en advocaat heeft positief advies gegeven aan rechtsbijstand om een dossier te starten.

Terug naar “Verkeersongevallen”