Ik heb een kopij van de schuldbekentenis gekregen van de notaris van mijn stiefma (tegenpartij) via mijn notaris. Mijn notaris heeft hetzelfde.Klopt.
Het wordt meer en meer gortig.
Een schuldbekentenis waarvan jij enkel een kopie hebt en niemand anders noch kopie, noch origineel.
Het antwoord en de oplossing liggen dan toch voor de hand.
Tenzij ook hier weer informatie wordt achtergehouden.
Geen verwijt aan TS, maar we zijn hier al zo dikwijls voor aap gehouden dat deze reactie een geconditioneerde reflex wordt.
1) Zij heeft 25000€ gegeven (zegt ze) aan mijn vader. Maar voor wat of hoe weet niemand en dat is wat ik nu ga proberen los te krijgen.TS schreef:
"Als zij nu gewoon een uitreksel kan voorleggen dat zij dit effectief heeft gegeven... dan is de kous af."(1)
alsook:
"Hij heeft 'zogezegd' €25000 geleend/gekreg(en van haar. (waar geen bewijs van is - geen bankuitreksel, geen financiële sporen) "(2)
Wat is het nu (1) of (2)?
Is wel geen klein detail in het mogelijke dispuut.
Men geraakt er hier niet uit. Gedaan met zeveren, laat de advocaten en de rechters hun werk doen!!
Helemaal juist, was ik ook zo van plan, ik heb tijd, zij niet.Ik voeg me bij de mening van Wanton.
Aangezien drie advocaten geen eensluidende mening geven is het zo goed als zeker dat er een grote marge van interpretatie is
Enkel een Rechter kan die knoop doorhakken.
Onder deze omstandigheden, plus het feit dat u grote twijfels hebt omtrent de oprechtheid van de betroffene, zou ik persoonlijk het bedrag niet betalen en de kat uit de boom kijken of er een dagvaarding gaat uit voortvloeien.
Op dat ogenblik moet u voor uw eigen uitmaken of u psychisch en financieel een niet volledig uit te sluiten veroordeling zou kunnen verwerken.