Alimentatie

wimhd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 28 jul 2016 16:36

Mijn vrouw is 7 jaar geleden gescheiden en heeft toen een regeling van co ouderschap overeengekomen, nu een jaar of 2 geleden is haar ex man verhuisd 70km van onze woonplaats met alle gevolgen vandoen dus is de regeling officieel verandert naar weekend bezoek en woensdag namiddag.

Nu is mijn vraag: we hebben nooit alimentatie gevraagd en vermits de kinderen nu wat ouder worden (12 en 14) worden ook de kosten hoger kunnen wij nog een vraag voor alimentatie doen of is dit niet meer mogelijk en hebben we hier eigenlijk recht op

mvg
wim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 28 jul 2016 17:20

enkele punten die van belang zijn:
- de "officiele regeling" mbt de verblijfsregeling: is dat een EOT? een gerechtelijk vonnis? Een notairele overeenkomst?
- deze rtegeling is die er gekomen op vraag van de vader? Of heeft uw vrouw dit gevraagd. Is het een gezamelikjk akkoord?
- betaalt de vader tot nu toe helemaal niets voor de opvoeding van de kinderen ? Heeft hij een inkomen of is hij hulpbehoevend?

wimhd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2016 04:39

notariele overeenkomst, het is een gezamelijk akkoord en de vader betaalt tot op heden de helft van de schoolrekeningen en de buitengewone kosten

Reclame

eylis

#4 , 29 jul 2016 08:54

Ik neem aan dat de vader zelf heeft aangegeven om de verblijfsregeling te wijzigen naar weekendbezoek vanwege de grote afstand? Dan stelt de mama best een bedrag voor aan de papa om de dagelijkse "leefkosten" te compenseren. Dat komt dan bovenop de bijzondere kosten. Met volgende berekeningsmodule kan je vrij objectief (methode Renard) de som bepalen die je zou kunnen voorstellen: http://calc.oletr.net/renard.htm

Terug naar “Echtscheiding”