ongeval zonder bewijs van alcoholintoxicatie

landerke21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ongeval zonder bewijs van alcoholintoxicatie

#1 , 28 jul 2016 21:33

Hallo iedereen

Ik heb in januari een heel zwaar accident gehad zonder tegenpartij omdat ik het even niet meer zag zitten.
Ik heb een heel moeilijke periode van revalidatie doorstaan omdat mijn beide bovenbenen en armen gebroken waren.
De verzekering heeft mij de kosten van het takelen en opruimen + brandweer terugbetaald zonder enig probleem.
TOT VANDAAG mijn moeder komt mij een brief brengen waar instaat dat ik alles zo snel mogelijk moet terugbetalen omdat ze "vermoeden" dat er alcohol in het spel zit.

Volgens de informatie die ik heb ontvangen want ik heb ook 5 weken in coma gelegen en ben direct na het ongeval bewusteloos geraakt is er geen bloedproef gebeurt omwille van de ernstige omstandigheden door bloedverlies.

Mijn vraag: kan de verzekering zich terugtrekken zonder bloedproef of enige controle van alcohol??

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2016 22:07

1. De verzekeringsmaatschappij moet haar recht van verhaal ter kennis brengen van de verzekerde van zodra zij kennis heeft van de feiten waarop zij dit recht van verhaal zou kunnen steunen. Regelmatig wordt de vordering van de verzekeringsmaatschappij afgewezen omdat zij tegen deze regel zondigt.
2. De verzekeringsmaatschappij moet de zware fout van haar verzekerde bewijzen. Als ze zich beroept op dronkenschap moet ze de dronkenschap bewijzen. Ook dat is niet altijd eenvoudig, zeker niet als de verzekerde niet veroordeeld is voor dronkenschap. Dronkenschap kan op alle mogelijke manieren bewezen worden. Als u onmiddellijk bewusteloos was zal dat voor de maatschappij niet eenvoudig zijn. Zij kan zich wel steunen op de omstandigheden waarin het ongeval gebeurd is, maar dat alleen is vermoedelijk niet voldoende. Ook kan eventueel uit het onderzoek komen vast te staan dat de bestuurder in de uren voor het ongeval op vermaakuitstap was en veel alcohol gedronken heeft.

BloodNight

#3 , 28 jul 2016 22:34

Hallo iedereen

Ik heb in januari een heel zwaar accident gehad zonder tegenpartij omdat ik het even niet meer zag zitten.
Ik heb een heel moeilijke periode van revalidatie doorstaan omdat mijn beide bovenbenen en armen gebroken waren.
De verzekering heeft mij de kosten van het takelen en opruimen + brandweer terugbetaald zonder enig probleem.
TOT VANDAAG mijn moeder komt mij een brief brengen waar instaat dat ik alles zo snel mogelijk moet terugbetalen omdat ze "vermoeden" dat er alcohol in het spel zit.

Volgens de informatie die ik heb ontvangen want ik heb ook 5 weken in coma gelegen en ben direct na het ongeval bewusteloos geraakt is er geen bloedproef gebeurt omwille van de ernstige omstandigheden door bloedverlies.

Mijn vraag: kan de verzekering zich terugtrekken zonder bloedproef of enige controle van alcohol??

mvg
Zag u het niet meer zitten en bent u daarom bewust ergens tegen gereden? Dan zou men kunnen stellen dat er sprake is van opzettelijk een verkeersongeval te veroorzaken...maw een zelfmoordpoging met de auto.
"Bewust" een fout maken staat misschien ergens vermeld in de polisvoorwaarden. Wat heeft u verklaard aan de politie? Wat staat er in het verhoor?
Beste het dossier zelf eens gaan inkijken, dat weet u direct of er een bloedproef werd afgenomen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”