Deurwaarder

EVP
Topic Starter

Deurwaarder

#1 , 03 aug 2016 16:34

Hoi,

ik heb begin deze week een brief van een deurwaarder in mijn bus gekregen die niet aan mij gericht was, maar wel aan mijn correct adres en verdieping.
Ik vermoed dat dit over de vorige huurder gaat - ik ben wonende van mei 2015 op dit adres -. ik heb al post ontvangen van dezelfde naam en naar de huisbaas doorgestuurd.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met de deurwaarder om te melden dat er niemand met die naam om dat adres woont en dat het gaat om de voirge huurder - die gestorven is -.
Hij heeft gevraagd om de brief terug te laten sturen op zijn kosten en dat dat het enigste was dat gedaan moest worden en dat daarmee het in orde was
Ik heb gevraagd om dit schriftelijk - via mail of per post - te bevestigen zodat ik niet op een avond thuiskom om dan te merken dat men inboedel verdwenen is. Dit wilde hij niet doen en hij heeft ook niet gereageerd op mijn e-mail met dezelfde vraag.

Is er een manier om de deurwaarder te verplichten om hierop te antwoorden?

mvg
EVP

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wouter VH
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2016 17:21

Een aangetekend schrijven met bewijs dat u daar woont en niet de andere persoon misschien?

Franciscus

#3 , 03 aug 2016 19:09

hoop dat u de brief niet hebt opengemaakt?

Gewoon de brief terugsturen met de vermelding - onbekend op dit adres - woont hier niet meer - gelieve het rijksregister te raadplegen.
Dan gewoon in een brievenbus droppen deze sturen het wel op kosten GDW terug naar zijn adres.

Reclame

sloeberken

#4 , 03 aug 2016 20:25

Naar de wijkagent gaan, die geeft u een bewijs dat jij daar woont, dit plak je op u bus of voor het raam.
Deurwaarder is verplicht voor hij iets uitvoert, om te controleren dat die persoon er nog woont.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

EVP
Topic Starter

#5 , 03 aug 2016 22:03

ik heb de brief niet geopend, melding op de brief geschreven dat de geadresseerde niet meer op het vermeld adres woont

Franciscus

#6 , 04 aug 2016 21:22

Wijkagent geeft zo'n bewijzen niet .
Gemeente wel.

sloeberken

#7 , 04 aug 2016 21:45

Wijkagent geeft zo'n bewijzen niet .
Gemeente wel.
Heb ik al meerdere malen van de wijkagent gekregen met stempel op van de wijkagent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#8 , 04 aug 2016 21:51

Deurwaarder gaat nooit op papier zetten dat hij daar niet gaat terugkomen, voor het geval u samenspant met de vorige huurder.

Franciscus

#9 , 04 aug 2016 22:15

Bewijs van woonst wordt door gemeente afgeleverd niet door de politie want is een bestuurlijk document.
Politie en dus ook wijkinspecteurs ook die gegevens raadplegen maar zijn niet gemachtigd een bestuurlijk document af te leveren.
Het behoord trouwens niet tot de lijst van administratieve taken waar de politie nog mee belast kan en mag worden.
Als voorbeeld http://www.grimbergen.be/afleveren-van- ... orden.html

Wet Politieambt maar de regels zijn al ouder

Art. 25. (De leden van het operationeel kader van de politiediensten) (...) kunnen niet met andere administratieve taken worden belast dan die welke hun uitdrukkelijk worden opgedragen door of krachtens de wet. <W 1998-12-07/31, art. 179, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001> <W 2006-04-01/38, art. 5, 011; Inwerkingtreding : 10-05-2006>
In afwijking van het eerste lid, kunnen (hen) administratieve taken worden toevertrouwd ten aanzien waarvan de uitoefening van politiebevoegdheden is vereist voor het volbrengen ervan en waarvan de Minister van Binnenlandse Zaken en de Minister van Justitie in onderling akkoord de lijst bepalen. <W 1998-12-07/31, art. 179, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001>
(Aan de politieambtenaren kunnen door de gerechtelijke overheden onderzoeken in tuchtrechtelijke aangelegenheden worden toevertrouwd.) <W 1998-12-07/31, art. 179, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001>
Bij openbare plechtigheden kunnen (de politiediensten) worden opgedragen te zorgen voor een protocollaire aanwezigheid en voor de begeleiding van overheden en gestelde lichamen. <W 1998-12-07/31, art. 179, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001>

Terug naar “Administratief recht”