Enkele jaren geleden stierf mijn vader in korte tijd door kanker, mijn ouders waren getrouwd met een contract scheiding van goederen maar door omstandigheden (faling)
had mijn vader een tijd niets meer op zijn naam staan maar volgens mijn moeder was dit niet meer het geval toen hij kwam te overlijden.
Ik had met mijn vader een zeer hechte band en was compleet van de kaart toen hij kwam te overlijden, mijn moeder heeft mij naar verschillende banken en ook de notaris meegesleurd
en weet niet wat ik er allemaal heb afgetekend en mijn moeder heeft niet veel uitleg gegeven.
Toen mijn vader overleed hadden ze samen enkele eigendommen, een paar jaar terug verkocht mijn moeder één eigendom voor een hele mooie som.
Na 3 jaar moest ik vaststellen dat mijn moeder in korte tijd bijna het volledige bedrag heeft uitgegeven.
De band met mijn moeder is niet zoals ik met mijn vader had, ze is er niet om verlegen om de waarheid te verdraaien om haar zin te krijgen.
Gelukkig zijn er enkele familie leden en goede vrienden die weten hoe mijn moeder in elkaar steekt want naar de buitenwereld toe kan mijn moeder heel goed komedie spelen.
Zelf ben ik ook gehuwd met een contract scheiding van goederen en mijn vrouw en ik hebben reeds afgesproken bij overlijden van één van ons beiden het deel van de overledene als vruchtgebruik ter beschikking blijft voor de overlevende om uiteindelijk later naar de kinderen te gaan wanneer ook zij of hij komt te overlijden.
Gelukkig heeft mijn vader zijn kleinkinderen nog gekend en was het de wens van hem om een deeltje van zijn erfenis aan hun door te kunnen geven maar vrees als het zo door gaat dat er niks meer over zal blijven.
Graag had ik via dit forum tips gekregen of er een manier bestaat om iets te ondernemen zodat ik de schade nog kan beperken.