prive persoon heeft zich uit als ambtenaar van politie

Homer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

prive persoon heeft zich uit als ambtenaar van politie

#1 , 15 aug 2016 14:49

Een maand of 2 geleden ben ik door iemand al schreeuwend bevelen toe geworpen! Van als ik zeg dat u moet zwijgen moet u dit doen dat is een bevel!
Nu weet ik toevallige dat deze persoon hem uitgeeft als ambtenaar van politie terwijl hij dit niet is!Hij zegt dit bijna tegen iedereen dat hij ambtenaar is en aangesteld door een korpschef uit de regio! Mondeling uit hij zicht als ambtenaar, maar heeft dit nu ook schriftelijk geuit! an dit zomaar mondeling en schriftelijk u uiten als bevoegd persoon terwijl dit niet zo is!? Want ikzelf wil dit niet zo laten na wat hij mij als persoon heeft aangedaan.

Wat kan ik doen tegen de mondelinge uiting,
wat kan ik doen tegen het schriftelijk uiting.
kan ik getuigen gebruiken waartegen hij dit ook gezegd heeft.

grts

dave

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 15 aug 2016 15:46

Vraag hem gewoon zich degelijk te legitimeren.

Alexanderzondernaam

#3 , 15 aug 2016 16:23

Klacht neerleggen bij de politie inzake aanmatiging van ambt.

Het is strafbaar om zich in het openbaar ten onrechte voor te doen als iemand die een openbaar ambt uitoefent (burgerlijk of militair), of als uitvoerder van de openbare macht, of als men zich inmengt in deze ambten (art. 227-232 Sw.)

Reclame

Homer
Topic Starter

#4 , 15 aug 2016 17:00

Hallo,

Alvast dank voor jullie reactie,

@ Alexanderzondernaam wat zijn de gevolgen voor deze persoon!?

grts

asperger

#5 , 15 aug 2016 17:04

Hoe weet je dat hij niet bevoegd is?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Homer
Topic Starter

#6 , 15 aug 2016 17:27

wel omdat hij enkel maar voor een beveiligings-firma werkt en hij op dat ogenblik van de gebeurtenis burger dingen aan het doen was.
Maar denk wel de macht te hebben van en voor de politie te werken.
Ikzelf oefen wel een ambt uit en is dus tegen de verkeerde uitgevlogen, nu kan ik geen stappen ondernemen daar ik niet in functie was! Maar prive wel dus.

grts

Terug naar “Andere”