Co-ouderschap

mon_40@hotmail.com
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Co-ouderschap

#1 , 15 aug 2016 21:06

Een goeie 4 jaar geleden ben ik gescheiden , we zijn gescheiden met een akte van de notaris . We stemden alle 2 toe voor co-ouderschap. Het kindergeld werd gedeeld . 13 maanden later waren we onderling overeen gekomen dat het kindergeld mij toe kwam. Reden ervan is dat ik ver alle kosten droeg . Nu sinds maart 2016 heeft mijn ex partner mij voor de rechtbank getrokken .reden ervan is dat hij het kindergeld eist van al die tijd nu . Wij hebben dit onderling op papier gezet en samen ondertekend toen , ik heb dit bewijs voor gelegd en het antw. Van mijn ex partner is dat hij van geen papier en handtekening weet. Dit zijn leugens dus heb ik aangevraagd voor iemand die bevoegd is om dit tot in de puntjes nauwkeurig kan controleren . Ondertussen heeft hij een klacht ook ingediend voor valsheid en geschriften tegen mij maar de klacht is burgelijk. Ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta . Door heel dat gedoe zie ik co-ouderschap niet meer zitten . Ik weet niet wat te doen want ik voel mij belogen en bedrogen . Met zo iemand wil ik geen contact meer . Ondertussen worden mijn kinder opgemaakt en omgekocht.
De week dan ze bij mijn ex-partner zijn , zijn ze maar 3 dagen bij hem en 4 dagen bij de oma . De papa heeft zeker tijd maar hij is ze liever kwijt dan rijk . Co- ouderschap wilt hij niet stop zetten voor zijn moeder dus de oma . Hopelijk kan mij iemand helpen want ik kan er een boek over schrijven . Ik weet dat hij de vader is van mijn tweeling van 10 jaar maar ik ban er zo beschaamd in dat het hen vader is . Iemand dat zo laf en vol leugens zit snap het echt niet. Mvg debbie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 aug 2016 07:44

U kan niet eisen dat u geen contact meer zal hebben met uw ex-partner. Hij is en blijft de vader van je kinderen. Hij mag ook, binnen een zekere mate, zelf regelen hoe hij de week dat de kinderen bij hem zijn, invult. Zeker in de vakantie is het niet abnormaal dat kinderen bij oma's/opa's verblijven.

Afhankelijk van hoe u iets op papier heeft gezet, zal de rechter u zonder problemen kunnen volgen, zeker als u kan bewijzen "ver alle kosten" te dragen.

mon_40@hotmail.com
Topic Starter

#3 , 16 aug 2016 16:01

Dank u wel. Mogen mij kinderen bij mij ook in een sportclub? De vader heeft zonder mijntoelating ze ingeschreven vorig jaar in de voetbal .ik heb dit enkele keren geprobeerd voor de kinderen maar ik ben enorm slecht gemaakt door mijn ex partner daar . De tweedemaal had ik nieuwe voetbalschoenen gekocht en wou de papa ze voor bij hem houden . Hij vroeg aan mijn zoontje te zeggen tegen mij dat hijde schoenenin de kleedkamer vergeten was . Mijn zoontje had dit eerder verteld dus heb ik de papa direct kunnen bellen de schoenen terug te brengen . Dat is de reden waarom ik geen 3de keer probeerde . Mijn kinderen willen hier ook voetballen en ik heb een club. Gevonden waar ze terecht kunnen . Nu is dat aan de vader zijn oren gekomen en dreigd hij mij af . Kan hij er iets aandoen ?

Reclame

Franciscus

#4 , 16 aug 2016 19:20

Hoe dreigt hij af?
Waren jullie gehwud- wettig samenwonen al of niet met contract of feitelijk samenwonend?
Een akte authentieke akte bij notaris is rechtsgeldig en wet tussen partijen en ook tegenstelbaar tgo derden.
Vader kan maar beslissen voor de activiteiten in zijn week.
Co- ouderschap wil zeggen dat er gezagsco-ouderschap is dus beide ouders moeten daar mee akkoord gaan indien geen akkoord zal u (waarschijnlijk) naar de familierechtbank moeten.
Er is verblijfsco-ouderschap en daar dienen de ouders de kosten te dragen voor de periode dat kinderen bij hen zijn. Gezamenlijke kosten zoalsbv school - hobby's dienen gedeeld te worden.
Valsheid in geschriften is steeds een strafzaak geen burgerlijke.

Terug naar “Echtscheiding”